AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.183

Köp av 525 touring M e39 vad kolla extra noga?

ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Letar efter en fin 525 e39 touring M, automat med dragkrok. Min uppfattning efter att ha scannat av alla annonser är att de är hyfsat övervärderade. Visserligen ser vissa jättefina ut, men att begära uppemot 80-90 tusen är väl i överkant?

Vad ska jag titta på extra noga förutom rosten? Vad är en rimlig prisbild för en automat, 02-03 i årsmodell?
Förutom rosten är det vibrationer under körning, vibrationer under bromsning och andra vibrationer du ska känna efter...
Jag gav 62500 för min -03 i våras hos en handlare

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Din bil ser fin ut, det finns ett par ute för runt 70´hos handlare, är detta rimligt?
Dessutom så verkar Topazblåa vara trögsålda?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Har du läst här? Länk

Precis som Magnus skriver så är det rosten du skall leta efter. Öppna baklucka, och shoppingluckan (rutan) och titta på dess insidor. Även framkant på huven, och kittskarvarna i dörrarna bör kontrolleras.
De längsgående bromsrören rostar också och är lite krångliga att byta. Det går att känna på dem då de går utmed insidan på tröskeln, ca 10 cm framför bakhjulet på bilens högra sida.

Lycka till!

Rimligt o rimligt...jag prutade ner min från 69.700 till 62.500:-
Den var väl ingen pärla, precis. Fortfarande lite jobb kvar innan jag e nöjd.
Topazblau är en fin färg - hade det på min förra: Länk
Det beror ju på var du bor - och hur långt du kan tänka dig åka för att kolla på ett objekt - men jag hade nog kollat lite extra på den i Tomelilla, dels för att den inte gått så långt och dels för att den både verkar ha nya leder i framvagnen och ny framruta. Dolt drag är ett megaplus enligt mig!
Pruta ner den till 60-65 - han har haft den ute på annons sen innan midsommar...

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Jo jag har sett den i Tomelilla. Den verkar fin och annonsen är tydlig och bra vilket indikerar på att säljaren är vettig.
Det finns en i Sthlm för 49, den har varit på annons länge. Någon som tittat på den?
Dock har den inte dragkrok vilket inte är bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.