AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.947

Rödljus-race vunnit eller förlorat ?

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Som rubriken lyder. Har ni varit med om rödljus-race? Vilka bilar har du vunnit/ förlorat mot?
Japp...Körde mot en Fiat Panda -85 med min M5 E34, vann knappt, vi drog till ca 200...
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Dom där Pandorna går så jäkla fint! Jag försökte ta en 4WD-panda med 328:an förut, men där vart man ju avlekt å det grövsta! Fast kussen tog en för några år sedan med bågen (CBR900), men först i 120-130 kom han om...
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Jag blir alltid så nervös vid rödljusrace att jag lägger i backen.

BMW fûr allè
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Inte rödljusrace, men med flygande start blåste jag ifrån en stylad och taksänkt Volvo 142:a med en helt orginal Saab V4:a i min ungdom. Det var jag faktiskt road av, även om jag inte gillar tävlingar i trafiken ;)
Profossen: Var det en metallicröd Panda med svarta stripes på huven? Regnr började med AFP? Isf var det samma som jag lyckades hänga av till slut...Skall tydligen sitta en "Maranello trimmad" 1.2-liters motor i den, med HELT ostrypta förgasare (tydligen dubbla ). Den varvade nåt jävulskt iaf, tror red-line låg runt 9500 rpm...
Ett rödljusrace med min Peugeot 206 som jag kommer att minnas ägde rum för ett par år sedan.

Jag står vid ett rödljus höger fil (tvåfiligt) och väntar på grönt. Efter ett tag ställer sig en MC i vänsterfilen och torrvarvar. Jag tittar till då det låter klent och får se ett tunnt framhjul. Aha, en lätt MC - jag gasar. :-)
Det blir grönt och fullt flås (så gott det går med den bilen). MC:n tar starten men jag kommer så småningom om och förbi. En bil (Peugeot någonting) bakom mig var också med på racet men kunde inte riktigt hänga med.

Hursomhelst, jag hade ju ett resmål och jag fortsatte mot målet. Jag uppmärksammade att bilen (som var bakom) följde efter, Hmm.
Väl framme vid målet (affären) parkerar förföljaren bakom mig och konfronterar när jag kliver ur bilen:

- Har du också 135 hästars maskinen?
- Nej, jag har 109Hk
- Va! Då måste du vara skicklig att köra.

Här kunde man bara kosta på sig ett leende :-)

mvh/ Anders
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag rödljusrejsade igårkväll mot min vän i hans morsas Hyundai I20 :D
=) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.