|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har haft en 518i -90 sedan tidigare som motorn är på raspunkten i och köpte mig en 525i -92 häromdagen som var väldigt rost angripen i karossen. Dörrar, huv och baklucka som är värst drabbat av rost. Så tänkte att jag flyttar över det som är fräscht på 518:en till 525:an tex dörrar och luckor m.m! Hjullagrena är även slut i 525 men hela och fräscha i 518. Passar grejerna från den ena till den andra isåfall? Om man flyttar över hjullagertapparna med lager på ? (Söker även delar som tex, fullt fungerande kombiinstrument samt klimat reglage delen!) | |
|
Du kan göra jämförelser på bla. bmwfans.info 628csi |
|
|
Följande är min erfarenhet av mina bilar samt jämförelser mha realoem.com: Din 518 är prefacelift. Det hände mkt på E34 vid LCI. Bra att veta om LCI E34 är att 518/520/diesel-modellerna har en enklare kabelstam medan 525/530/540 har en som stödjer mer utrustning, tydligaste skillnaden är check-controlen. |
|
|
Huven och baklucka är densamma men det är olika nummer på dörrarna:S Vad är det som skiljer på dom då? Kan inte få fram något på hjullager tapparna! ( Instrument och klimatpanelen sökes till vettig peng. Fullt fungernade! ) |
|
|
Även störfngarna farm och bak hade samma nummer. det enda som skilde tydligen var art.nr på dörrararna! |
|
|
Bmw bytte väl till en annan typ av dörrar 9/91. Det skiljer bl.a på låscylindrar, låskolvar med mere. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
okej, hittade även nånting att man måste kapa och borra om visa fästen i gamla dörrarna om man ska ersätta nya dörrarna. Men har jag tur så är inte original dörrarna helt förlorade! (Men som sagt söker fullt fungerande kombiinstrument samt panelen till klimatreglaget!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.