|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag har en bmw 320i från 2001 som spökar med tomgången, den vajar upp och ner mellan 500 - 700 varv/min. Samt vid ett snabbt tryck på pedalen så "hänger" sig nästan gasen ett tag. har bytt luftbälgen vid insuget, samt vevhusventilationsslangar samt ventilen utan resultat. Har också felkoder som: * Lambda bank 1 och 2 * burning fail cylinder 1-6 * för rik blandning, ( drar för mycket bränsle ) Någon som känner till problemet eller som har varit med om det själv? | |
| Ingen som har någon aning ? Jag är tacksam för alla svar! :) | |
|
Hej, det låter som att den tar tjuvluft. Gör en kontroll igen för att se så att du inte missat ngt. /H |
|
|
Hej och välkommen till forumet! Kontrollerat spjällhuset? kan vara sotigt så det kärvar. Provat söka dina fel här? 628csi |
|
| Hallå! Jag är också inne på dom banorna med tjuvluft men ska väl försöka forska i det lite mer. Spjällhuset har jag demonterat tidigare och den verkar fin, nej det är faktiskt första gången här på autopower :) har funderat på bränsletrycksregulatorn eftersom den spökar på alla cylindrarna vad tror ni om det ? tackar för svaren! | |
| Porva spraya startgas vid insuget för att se om motorvarvet går upp gör den det så kan det vara dåliga insugspackningar eller nån slang. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.