AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.308

Hur kopplar jag ihop min iPhone 4 med min E65 -05?

Pe
7
PelVik
730D -05
När jag sätter in iPhonen i därför avsedd snap-in adaptor (i mittkonsolen) startar laddningen av telefonen men när jag kollar på skärmen står det "Telephone not fitted".
Vad finns det för alternativ eller är det inte möjligt?

Do
181
Dofus
E39 528i -00
är troligen endast ett ipod-interface. de flesta äldre sådana stödjer inte iphone.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har du parat den via Bluetooth menyn?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Pe
7
PelVik
730D -05
PJ, jag får inte upp meny där jag kan para telefonen med bilen. Tror inte jag har blåtandsfunktion i bilen. Jag behöver nog lite prylar till bilen, vet dock inte vad. Vet du nån som kan detta eller har gjort det?
Det sitter en utskjutbar "lur" i instrumentbrädan till vänster om stereon.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har du kod S633A PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. i din utrustningslista så borde det fungera. Om du är osäker sök här Länk Har du en trådlös telefonlur i det utskjutbara mittfacket i instrumentpanelen?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
Har du en bmw org lur kan du inte ansluta andra mob telefoner genom blåtand

En gång BMW alltid BMW
Pe
7
PelVik
730D -05
Hej o tack, jag kollade via länken.
Och det stod så här:
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business

Hur gör jag nu?

Pelle

ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
Hej
Det går tyvärr inte ansluta en annan telefon än bmw org
för att kunna ansluta en annan tel måste du ha S644
Din org bmw tel är ju trådlös? då har du bluetooth module
Allt detta innebär att du måste byta ut din bluetoohn module till en annan samt ev kablar till den och efter det ska du programmera in det till bilen
Snap in är bara till för att ladda telefon plus få bättre mottagning genom hajfena

En gång BMW alltid BMW
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Konstigt, jag har inte utrustningskod S644, och för mig fungerar det alldeles utmärkt att para olika Bluetooth mobiler. Jag kör en Ericsson K800i i snap-in adapter via blåtand som fast mobil, + att jag har parat in ytterligare två mobiler som jag använder vid behov (stänger av K800i). Om du inte har en E65 instruktionsbok så finns det en på engelska att ladda ner som PDF på nätet. Där finns det beskrivet hur du ska gå tillväga. Den 4-siffriga koden som du behöver finns troligen antecknad i början på serviceboken (där hittade jag min).

Chestor, jag har också en E60 545i i familjen. Den bilen har en original lur mellan sätena samt har kod S638 AUTOTELEFON PROFESSIONAL. Har utan problem parat in två blåtands mobiler mot den. Vad är det som du menar inte ska fungera?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
S633 funkar inte med andra telefoner förutom BMW org lur
Din utr. Kod har jag faktiskt inte hört om

En gång BMW alltid BMW
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

PelVik, du kan testa de här länkarna Länk Frågan är vilken mjukvaruversion du har i bilen? Sen har vi ett Youtube klipp som visar hur man hittar bluetooth koden om man inte har den sparad samt hur själva parningen går till Länk

Mvh. Patric, BMWCS #4598
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har också S638 AUTOTELEFON PROFESSIONA men har inte lyckats para ihop min iPhone.
Ska det funka?

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag har oxå utr.kod 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.
i min M3 Cab-2006
Kör med Iphone 5 ,och det funkar klockrent med blåtanden
tidigare använde jag iphone 4,och de funkade klockrrent de oxå
Fy,usch för BMWs org telefoner,..ser ut som dom gjordes på 80-talet

så det att S633 funkar inte med andra telefoner förutom BMW org lur stämmer inte
Däremot så hade min far följande utr.kod i sin gamla e60 530IAM-2005
S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL
och där stämmer ditt påstående chestor
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

styrman1

"S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL" funkar tyvärr inte med andra telefoner...
endast med den inbyggda *tegelstenen* där man måste slå in pinkoden varje gång man vrider om tändningen.

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF är en av de bästa "option" tycker jag...
mkt bekvämt..
parade ihop min iphone med min bil ,när jag köpte den,och sedan dess så fort jag kommer in i bilen och vrider om tändningen,så paras min iphone med bilen,tar ca 10 sekunder och jag får upp hela telefonboken m.m i naviskärmen...
skönt att inte behöva hålla på med telefonen vid körning

Ma
13
Mange61
X5 3,0D -04
Hänger på här och frågar lite!
Har kod S644 och har försökt ansluta min iPhone, men hittar ingen blåtand. Ska jag ha det eller hur fungerar det, låter ju bra att få upp allt i displayen!
Som jag läser kod S644 är bilen bara förberedd och det krävs någon form av åtgärd för att kunna para min/-a iPhone´s.
Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Hej, jag har 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

Hittar inte något i iDriven med bluetooth. Är det det så att denna inte funkar? Ha. Jag köpte bilen av påstår sig haft sin telefon kopplad med blåtand....?!

Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Hej, Hittade nu inställning under "info"-fliken i iDriven. Men där står det "please activate Bluetooth in the vehicle". Jag hittade bluetoothmodulen i bagaget, precis bakom sätena. Den lyser inte eller liknande... Frågan är om den är död? Hur kanjag kolla detta?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.