|
|
|
|---|---|
|
Är inne på 530dA, men till trots är ju en diesel dyrare att skatta för och har lite dyrare service. För att få lika mycket kräm som i en 530dA, vilken bensinmodell väljer man då och vad dricker den per mil då? Jag vill ha en automatare med comfort och advangepaket. | |
|
För att köra en äldre diesel måste man antingen köra långt eller köpa diesel fördelaktigt Min 525 drog ca 2 dl mer än min 535d samma år sen är det bara att räkna Ha deT |
|
|
Ska du skippa dieseln så måste du ha en facelift om du ska åka billigt med kraft och då borde det vara 530 bensinare med direkinsprutaren på 272 HK som på pappret ska vara otroligt snål för att vara en bensinare med sugmotor och närmare 300 hp vara ett grymt bra val. Blandad förbrukning är enligt modellgudien: 0,77 (0,75 Automat) L/mil I mina öron så låter det väldigt bra (nästan overkligt) och min nästa E61:a blir utan tvekan en sådan när dom börjar rasa lite i pris. Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
Denna har legat ute ett bra tag nu och kanske går att få ner en del i pris. Jag personligen tycker fortfarande att det är helt förkastligt att betala det nästan dubbla pengarna för att få en facelift så jag väntar nog något år eller två. Det klias lite i min M-bilstarm igen så det kanske blir något roligt innan det är dags för E61 LCI också :D Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
Åsså glömde vi länken: Länk Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
Ge mig en editfunktion :D Förbrukningen på 530iT E61 LCI 272hk ska vara 0,79 (0,77) Ovan uppgifter gäller sédan. Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
BMWs facelift bensinare är enormt optimerade för att vara snåla i körcykeln. Kolla snittet på spritmonitor.de hellre. Där ligger snittet på 0,98 lit/mil. Länk Min 325iA -08 med treliterssexan drog ungefär 0.9 i snitt. ------- //Lövet |
|
|
Min förbrukning har legat på 9,4-9,5 de snart 5.000 milen jag haft bilen; å då är det i princip hälften stadskörning och hälften motorväg, dessutom är den rejält tung med all extrautrustning, familj på 5 personer och 19"-fälgar under sommaren så jag är riktigt nöjd. Den går dock att köras riktigt snålt om man låter den jobba i konstant fart. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Av egen erfarenhet kan det vara många N53 inte går i mager drift pga defekt NOX-givare. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.