|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Förutom haverier på grund av virvelspjäll på tidigare årsmodeller - vilka problem har BMWs dieslar som inte Mercedes har? ------- //Lövet |
|
|
Vet bara att dom BMW dieslar jag har kommit kommit i kontakt med har haft mängder med fel efter 25000 mil medans Mercas dieslar går utan bekymmer av egen erfarenhet. Ska se om jag får tag på listan med problem på E61 520d taxin. |
|
|
Rapport från virvelkammartidens Merca: 26000mil, byte vattenpump (15 min jobb) +kosmetiskt en returslang från en spridare som fuktade efter drygt 20 år. That's it! Såldes vid ca 40000mil, med orginal spridare och glödstift. |
|
|
Om du har egna erfarenheter Clubsport - VAD har varit trasigt på BMW dieslarna? Det känns lite hörsägen det här fortfarande. ------- //Lövet |
|
| Kamkedjan framförallt har bmw problem med, på både m47 och n47 motorn. En sökning på google ger många träffar ! | |
| 2007 520dAT 163 hk 40' mil kamkedja | |
|
andreas_lofgren: Jag har egna erfarenheter av Mercas dieslar. Erfarenheten av BMW dieslar grundar sig på kollegers dåliga erfarenheter. Skriva på ett BMW-forum att Mercedes dieselmotorer håller bättre än BMW:s dito är en fight som inte går att vinna på denna sidan iaf... :o) |
|
| I Skövde har det gått ett par E61, vet dock inte om de finns var. Nu kör alla bolag med peugot här istället. | |
|
Då jag åkt taxi från Arlanda på senare tid så är det oftast gasbilar - taxi får ju förtur - ju mer förtur i taxikön ju miljövänligare de är klassade och gasbilar har höga miljöpoäng numera. Att stå och vänta länge med sin taxibil blir dyrt som åkare - jag tror inte stora bensinare är explicit förbjudna men det blir för dålig ekonomi med lång väntan. Men i Tyskland har jag för några år sedan sett en hel del BMW taxi - i deras karakteristiska ljusbruna färg - är det landsvisa beslut på om BMW vill satsa på taximarknaden eller inte? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.