|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänken var att jag skulle köra lite med min M3 e46 på bana, men jag har helt enkelt ångrat mig och kommer nog inte använda den på bana. Då jag har börjat titta på att införskaffa mig en banbil. Jag skulle behöva råd från någon som har testat 325 eller 328 på bana? Tittar lite på M3 e36 (detta skulle ju vara det roligaste allternativet. Det har ju blivit riktigt prisvärda men samtidigt dyrare att hålla i drift. Tror ni att det räcker med 325 eller 328? Det är på hobby nivå. MVH Martin | |
|
Med tanke på hur billiga m3 e36 är nu så hade jag satsat på en sådan om ekonomin tillåter. Man får ju hela paketet med motor, bromsar diffbroms mm. Du behöver då heller inte lägga några pengar alls på att uppdatera dessa saker vilket gör att det kanske bli billigare att köpa en m3 från början? Sedan tror jag att det är lätt att ångra sig när man sitter in en 328 och blir omkörd av andra och vet att bara man satsat några tusen till så hade man hängt på...:) Mvh. Richard |
|
|
Det har du helt rätt i. Jag bryr mig inte jätte mycket om hur karossen är så, dock ej rost. Bara resten är välskött. En annan fördel med m3 är ju att dessa troligtvis inte gått så många vintrar som en vanlig e36:a. Det får nog bli en m3:a så småning om. Dock kommer jag satsa på en innan 1996. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Jag tittar lite själv efter banbil, 325 eller 330 helst. Jag skippar nog m3 då de har en helt annan ägandekost oavsett ålder; ventiljustering, dyrare delar m.m. Men du som har m3a varför inte använda den? Den är ju ändå gjord för bana.. Effekten är inte det viktigaste för mig på bana iaf så riva ur allt onödigt, kletiga däck, bromsuppgradering, chassi allt eftersom så ska man nog kunna ha riktigt kul.. Åka ifrån M3or på effekt rakt fram kan man roa sig med i 335an. |
|
|
Jo helt klart. Dessutom så är min bil sminkad med Bättre väghållning samt Alu bussningar. Så tror den skulle passa utmärkt på bana. Men jag är pedantisk när det gäller den bilen Så det blir ingen bankörning med den. Det får nog bli inköp av en bil till. Som man inte mår lika dåligt av i fall man gör något dumt:) |
|
|
Skaffa en E61 putsbil för vägen å kör din banbil (m3) som den är byggd!! Blir lite ledsen att höra att M3an inte får smaka på Mantorp, knutstorp eller Anderstorp! Men klart du ska göra som du vill. Hoppas någon med erfarenhet av 3-serie banbilar kan ge input på motorval m.m. Compakten skall vara bra har jag läst och sett ett par snabba 325 på bana. |
|
|
Jag hade satsat på en 328, rätt pengar, ägandekostander, går riktigt bra och kommer med dom moddar som även behövs på M3:an att lira kanon för dig. S50 effekten lär du inte sakna på ett bra tag. Här bjuder jag på ett varv i min compact med 328 motor (Knutstorp mitten på augusti 2012) Johan S NS 8.29 |
|
|
Min alpina kanske skulle kunna vara ett alternativ... Har ju lite godis som passar bra för bankörning :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.