|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Tror minsann att jag lyckats få tag på ett måndagsexemplar för nu är det dags för nästa irriterande småfel på min kärra. Med bara 14 dagar kvar på nybilsgarantin så upptäckte jag detta konstiga ljud häromdagen. Jag bifogar en länk så den som är nyfiken kan lyssna. Ljudet uppkommer endast under belastning när D eller R är i. Ljudet uppkommer också när man vrider på ratten. Bilen ska in och få nya lister eftersom det förekommer vindbrus på förar och passagerarsida. Självklart får man kolla upp ljudet då men vore kul och se om fler drabbats av liknande. Länk | |
| Nå´t skit som fastnat på någon bromsskiva? | |
|
Nej inget sånt. Ljudet uppkommer även när bilen står stilla med D eller R ilagt. Vrider man på ratten så hörs samma kvittrande ljud. Lägger man i N och vrider på ratten så hörs inget. |
|
|
Här står bilen still med D i och jag vrider på ratten åt varje håll. Drar man växelväljaren till N så hörs inget... Ingen som har nån teori om vad som låter? Länk |
|
|
Ljudet lokaliserades idag till området omkring torkararmarna och under alla dessa kåpor. Har ännu inte kunnat montera bort och kolla men vad finns för nått där? Är ingen motoringenjör och vågar inte pilla för mycket bland allt. Kan det vara nått relä som låter? |
|
|
Tryckförändringar i bränslesystemet? Sådana problem har förekommit på bensinmodelllerna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.