AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
881

Kylvatten kuhlwasser låg nivå eller klapp i kontakten hjälp

mikkke
IBLAND när jag startar bilen kommer texten kuhlwasser betriebsanleitung fram dva kylvatten nivå. Läcker det vatten ex in i värmesystemet eller är det glapp i någon kontakt. vad ja kan se läcker det inget vatten och motortempen håller sig på rätt nivå. Felet uppanbarar sig kanske varannan gång jag startar bilen.
Någon som varit med om detta????
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kolla upp givaren, ibland blir dom felaktiga så man får byta ut dom.En del fixar till dom så det funkar igen
Sök på forumet, du är nog inte ensam om detta bekymmer
om inte minnet sviker.

I morgon på Mallis och spanar efter BMWbilar, självklart med BMWPOWER badlakan:)
MVH
Hasso
to
141
tobbepersson
525i-90
318i-02 Touring
På min panel står det Kühlwasserstand när nivån är för låg. Tror det kan betyda att man ska läsa i manualen

"Det är bakom ratten man förstår"
På min 325:a larmade det även fast nivån var ok, det visade sig vara givaren i botten på expansionskärlet som kastat in handduken.

www.malte-racing.com
clockman
har exakt samma problem bara att byta givare i botten på kylet sa expertisen på bmw ... men jag har inte orkat måste ju söla ut massa glykolhaltigt vatten..
Wa
46
Walle79
525i -89
Tja!!!
Hade samma problem med min 525:a. Bytte den och problemet försvann, givaren kostar inte så många spänn på BMW!. Man spiller inte ut så ruskigt mycket vatten heller.
mikkke
Tackar för alla svar!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.