|
|
|
|---|---|
|
Igår kväll så skulle jag fylla på lite atf olja i växellådan pga att den läkt lite för tappat en skruv, med skruven ditsatt och olja påfylld så skulle jag rulla vidare men så strejkar smgn! Växelspaken känns stum, inte samma låsta lägen som innan man får mer tvinga den fram och tillbaka, försöker lägga i "E" men blinkar bara på noll och växeln försöker klonka i men vill inte riktigt, backen går få i men då måste man sitta å hålla spaken framåt för han låser inte i läget, släpper man spaken så hoppar växeln ur. Låter och känns som det har nåt med trycket att göra, om det kan va nån givare som pajat? eller nåt annat? För det kan väl inte ha nåt å göra med att jag fyllde på olja? | |
| Va var det för skruv du tappade? Kan ha suttit en fjäder+kula bakom skruven du tappade, de sätter inte "skruvar" på växellådan bara för att det är kul... | |
|
Nummer 7 på denna Länk Inga mängder som läkt ut men öppnade nivåpluggen på växellådan och var inte upp till pluggen så jag fyllde på lite för säkerhetsskull ändå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.