|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite här på forumet men hittar inget som stämmer med mitt problem. Igår uppstod detta problem. När jag startar bilen och den är kall så går den väldigt orent och det känns som den inte går på alla cylindrar. Den hackar och rycker men så fort motorn kommer upp i temp så går den precis som vanligt det vill säga klockrent. Har haft bilen i 2,5 år och aldrig upplevt liknande. Tändtiften är några månader gamla bara. Mvh Maritn | |
|
Kanske fel på någon tempgivare, åk in till någon bilverkstad och kolla felkoder så bör du kunna få svaret. Kontrollerat kabelanslutningar att dom sitter som dom ska?. 628csi |
|
|
Vad är det för stift? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det vet jag tyvärr inte på rak arm, hade inte specen från förra servicen i bilen, ligger nog hemma. | |
|
Om det skulle sitta stift av tveksamt fabrikat i bilen, är inte problemet något som borde visat sig tidigare ? Den har ju gått klockrent sedan servicen för ca 9 månader sedan. Åkte hem på lunch tidagre och då gick den väldigt orent och ryckte fram på vägen. På tillbaka vägen när bilen blivit riktigt varm så gick den helt rent och fint. Skall skruva ur stiften efter jobbet och kolla hur det är ställt med dem. Någn som har några förslag på mer saker att kolla över ? |
|
| Hur har det gått? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.