|
|
|
|---|---|
|
Jo funderar på större fälgar. Erfarenheter? Funkar fint med 19" på dessa eller är. 18" mer passande? Samt nivåreglering? Vad är det? Enkelt förklarat. / Me | |
|
Funkar fint med båda storlekarna. Dock är den normala uppsättningen 18" inte "staggered" utan med 245 både fram och bak. Har för mig att 19" är med 275 bak. Det kan funka med 275 och 18" bak också, beror lite på vad det är för ET på fälgen. Nivåreglering enkelt förklarat: Set ser till att bakdelen alltid har samma höjd oavsett om du lastat mycket eller lite. |
|
|
Länk Visserligen en sedan med med 19" och sänkt 40mm runt om. Jag kör med 245 fram pch 275 bak, men det funkar lika bra med 245 runt om, om fälgarna är gjorda för det. Vintertid kör jag med 17" och komforten är i stort sett den samma. BMW CS #5206 |
|
| Tackar! Valet står på 19" men skall jag köra 245/35 19 eller 245/40 19??? vill att bilen skall vara behaglig att köra samt gå BRA över vägbulor och så.. skrapa skärmkanter är inget jag vill :) | |
|
245/35R19 är det som rekomenderas av BMW själva på 8-8,5" fälg med ET runt 20 |
|
| Och då borde väll detta vara det ultimata att köra på antar jag.. vill som sagt spara mina skärmkanter. | |
|
Med de mått Tor skriver får du i stort sett samma hjulstorlek som med originalfälgarana, fast mer fälg och minre däck BMW CS #5206 |
|
|
Kan rekomendera dig att först prova en bil med 18-19 tummare innan du köper dem Är absolut inte det samma som att köra på 17 eller mindre Man blir av med en del komfort Ha deT |
|
|
Håller med thom525 om komforten, det blir stor skillnad på 17" och 19", mer buller och värre stötighet. Men dom flesta på detta forum verkar inte ha några sinnen eftersom att det skrivs i varje fälgtråd att man inte känner någon skillnad på 17 och 20 tum, men det kanske mer beror på att man vill intala sig själv att man inte betalat en massa pengar för stora fälgar och sedan faktiskt gjort bilen sämre på alla vis utom utseendet som man inte har den minsta nytta av när man sitter i bilen och lider. |
|
|
Tor - Att 17" och 20" skulle vara detsamma har jag inte läst; däremot har flera påpekat att det stora hoppet är från 17" till 18" samt att 19" inte ger så stor skillnad gentemot 18". 20" på en E60 går ju men sabbar mycket av väghållningen eftersom chassit inte är byggt för den storleken och tyngden på fälgarna. Det är dessutom skillnad på årsmodellerna; komforten är bättre i en -10:a än en -05:a (exempelvis). ---- BMW CS #6212 |
|
| Jag hade 17 på vinter och 18 på sommar på min E61. Inga konstigheter alls om man lät bli RFT på sommaren. Visst blir det lite stötigare men inte så det stör eller blir ett problem. Har nu 19" RFT på F11:an och det lirar också hur bra som helst. E61:an hade jag vanligt chassie på och F11:an M-sport. Visst känner man kanter mm lite men det är inget som jag upplever som ett problem i vanlig vardagskörning. | |
|
Det kommer bli 19" såg en bmw med 19 som inte var sänkt och det såg snyggt ur.. Så vafan :-) men. Skall jag hålla mig till rekommendationer 245/35 19 eller gå på 245/40 19??? Med tanke på stötighet och så. / Me |
|
|
Samt et? Samma fram och bak? / Me |
|
|
ET: Om du inte vill ha spacers; köp fyra "fram"fälgar. 40 eller 35: Kan inte tänka mig att du märker så stor skillnad... Vill du ha optimal komfort så blir det 17" eller lägre! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.