|
|
|
|---|---|
|
Åkte och handlade, kom ut till bilen igen och hade detta felmeddelande. (Restraint systems faulty) Till saken hör att jag hade kommit åt lysknappen så den hade haft parkeringslyset på ganska länge. Kan detta ha något med saken att göra? | |
| Det kan vara mycket. På mun bil fick jag byta en batterikabel pga detta meddelande. | |
|
Står det i felkoden exakt vad det beror på? Har sett att sensorn i passagerarstolen verkar vara ett väldigt vanlig problem och folk kopplar runt den så airbagen löser ut även om någon inte sitter där. (Finns emulator på ebay) om någon söker på detta i framtiden. Sök på "BMW Passenger Airbag Seat Sensor Mat Occupancy Bypass Emulator" Dessa fel verkar inte gå bort av sig själv heller, måste in på någon verkstad o slösa pengar för någon ska trycka på 3 knappar. Laddar batteriet i natt och hoppas det försvinner, känns hoppfullt då jag hade lämnat lyset på. Jag kollade batterikablarna och de ser ut som ny i alla fall. |
|
|
Den hade lagrat för låg volt på batteriet vilket gav en felkod på airbag i bstolpen. Bara att rensa eftersom så försvann det tydligen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.