|
|
|
|---|---|
|
Ursäkta min okunnighet och min kanske konstiga utformning av frågan men jag är inte direkt någon hejare på bilar och motorer. Har sett lite bilder på hur det ser ut under huven på olika BMW M3:or E46 2002-2004. Där har jag sett att på vissa bilar finns det som ett hålrum uppe till vänster i motorrummet (ser ut att vara lagom stort för att ett batteri skulle få plats). På andra bilar finns också detta utrymme men där sitter det någon manick som det går ut flertalet små metallrör ur. Så jag undrar, vad är det för utrymme, vad är det för manick, varför finns den inte på alla bilar, varför har vissa bilar bara detta tomma utrymme? Vore så klart väldigt tacksam för svar. | |
|
Är det inte så att batteriet sitter där på vissa motoralternativ medan andra har det i bagaget. Om batteriet finns i bagageutrymmet så kan ju "manicken" som sitter där vara en koppling av något slag som fördelar strömmen och gör att man inte måste förändra elschemat i bilen utan endast att matningen av strömmen kommer från en annan fysisk plats. En tänkbar anledning att vissa motoralternativ har batteriet bak kan ju vara p.g.a. platsbrist under huven eller för att fördela vikten så gott som går. Men detta är främst spekulerande från min sida. |
|
| Det är styr/pumpenhet för ABS/ESP som sitter där. | |
|
Det har flyttat den efter en viss årsmodell. Därför blir det tomt på vissa årsmodeller. |
|
| Dom har tänk att man kan sätta en vevhus ventburk där :) Perfekt.. Finns till o med färdiga genomföringar för slangarna :)- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.