|
|
|
|---|---|
|
Har precis fått hem min F30 (320D) som bl a har Bluetooth Pro med USB/BMW assist/Snap-in/utökad ansl för uppspelning av musikfiler från smartphones mm. Tycker att det mesta verkar fungera (t ex att ha Iphone inkopplade som telefoner samtidigt - en primär och en sekundär), men hade förväntat mig att album/cover art skulle fungera när jag spelar från appar i min Iphone 4s (version 5.0.1) från t ex följande appar - Tuneln Radio/SR Play/Mix Megapol/NRJ/Lugna favoriter/Rix FM. Funkar rätt kass (oftast inte alls) med att visa vilken aktuell kanal/sångare/låt som spelas. Dock fungerar det bra från Spotify - där visas allt perfekt - inklusive album art. Dock kan du inte styra Spotify från iDriven - för då går den över till de MP3-filer som jag har i iphonen... Är det någon som är insatt i hur det fungerar, och vilka appar (gärna för streamad radio) som fungerar bäst ihop med F30? Gärna någon som även klarar av att visa album art. | |
|
Provade med att uppdatera mjukvaran via USB till den senaste versionen men det hjälpte inte något tyckte jag: Telefon TX - 003.004.031 -> 003.005.004 Multimedia MX - 003.004.031 -> MX-003.005.004 |
|
| Eventuellt krävs Nav Prof för detta. Har du det? | |
|
Nej - jag har inte Nav Prof. Det "lustiga" är att det funkar från Spotify om man är ansluten via USB-uttaget eller Snap-in - men som sagt var - inte från något annat program. Vad jag förstått så stöds inte Album/Cover Art via Bluetooth - utan du måste vara ansluten via USB eller Snap-in. Testade precis Cydia-appen "Music Controls Pro", som protesterade att den inte var kompatibel med de senaste versionerna av Spotify och Tuneln. I Spotify så blev det en förbättring om man körde via Bluetooth, då man kunde hoppa fram och tillbaka mellan låtarna i en Spotifylista mha iDriven. Dock så sabbade den Album/Cover Art när iPhonen var ansluten via USB, och där fungerade inte heller att styra låtarna via iDriven. I Tuneln så fick jag intrycket att uppdateringen av vilken kanal/artist/låt som spelades fungerade lite stabilare/bättre - men inte perfekt. Summan blev att det inte var värt att ha installerat - då det verkade lite för instabilt och att "Music Controls Pro" inte stödde de senaste versionerna av Spotify/Tunenl. Nu har jag inte mer ideer. Är det någon som har fått det att fungera bra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.