AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.709

Album/Cover Art i F30 - funkar med Spotify - men inte med andra appar

ma
37
marpeto
BMW 520D E61 2008 M-Sport
BMW 320D F30 2013
Har precis fått hem min F30 (320D) som bl a har Bluetooth Pro med USB/BMW assist/Snap-in/utökad ansl för uppspelning av musikfiler från smartphones mm. Tycker att det mesta verkar fungera (t ex att ha Iphone inkopplade som telefoner samtidigt - en primär och en sekundär), men hade förväntat mig att album/cover art skulle fungera när jag spelar från appar i min Iphone 4s (version 5.0.1) från t ex följande appar - Tuneln Radio/SR Play/Mix Megapol/NRJ/Lugna favoriter/Rix FM. Funkar rätt kass (oftast inte alls) med att visa vilken aktuell kanal/sångare/låt som spelas. Dock fungerar det bra från Spotify - där visas allt perfekt - inklusive album art. Dock kan du inte styra Spotify från iDriven - för då går den över till de MP3-filer som jag har i iphonen...

Är det någon som är insatt i hur det fungerar, och vilka appar (gärna för streamad radio) som fungerar bäst ihop med F30? Gärna någon som även klarar av att visa album art.
ma
37
marpeto
BMW 320D F30 2013
Provade med att uppdatera mjukvaran via USB till den senaste versionen men det hjälpte inte något tyckte jag:

Telefon TX - 003.004.031 -> 003.005.004
Multimedia MX - 003.004.031 -> MX-003.005.004
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Eventuellt krävs Nav Prof för detta. Har du det?
ma
37
marpeto
BMW 320D F30 2013
Nej - jag har inte Nav Prof. Det "lustiga" är att det funkar från Spotify om man är ansluten via USB-uttaget eller Snap-in - men som sagt var - inte från något annat program. Vad jag förstått så stöds inte Album/Cover Art via Bluetooth - utan du måste vara ansluten via USB eller Snap-in.

Testade precis Cydia-appen "Music Controls Pro", som protesterade att den inte var kompatibel med de senaste versionerna av Spotify och Tuneln.

I Spotify så blev det en förbättring om man körde via Bluetooth, då man kunde hoppa fram och tillbaka mellan låtarna i en Spotifylista mha iDriven. Dock så sabbade den Album/Cover Art när iPhonen var ansluten via USB, och där fungerade inte heller att styra låtarna via iDriven.

I Tuneln så fick jag intrycket att uppdateringen av vilken kanal/artist/låt som spelades fungerade lite stabilare/bättre - men inte perfekt.

Summan blev att det inte var värt att ha installerat - då det verkade lite för instabilt och att "Music Controls Pro" inte stödde de senaste versionerna av Spotify/Tunenl.

Nu har jag inte mer ideer. Är det någon som har fått det att fungera bra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.