|
|
|
|---|---|
|
Har en fin skada i förarstolen och tänkte fixa till detta i morgon. Jag har fått tag på likadana stolar ( -99 ) fast utan elvärme och mina frågor är: - Är det svårt att skifta klädsel? - Elvärmen i stolen sitter den fastsydd i klädseln? - Något som jag bör tänka på som typ Airbag eller liknande? | |
|
Håller på för fullt. Till er som vill skifta höger och vänster ryggstöd pga slitage. Pissenkelt, släpp 4st skruv i bak på stolen ryck sedan isär kontakten och ryck loss ryggstödet. |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Du fårmed att ta bort hela sidopanelen med de tre inställningsspakarna (om det är en manuell stol). Det sitter en del torxskruvar samt två punkter där panelen klickar in i metallkonstruktionen. Om jag kommer ihåg rätt så ska man trycka panelen uppåt och sedan dra ut åt sidan (efter att ha skruvat av torxen). Innan det så måste plasthöljet runt inställningsspakarna självklart tas bort. Vissa av torxen sitter under inställningsspakarna så att man får dra i de lite (som om man vill justera stolen) för att komma åt skruvarna. Sedan är det bara att dra av tyget från krokarna (vissa kan behöva böjas). I mitten ligger värmedelen och den är krokad in i skummet. Exakt hur man går vidare vet jag inte eftersom jag endast behövde justera den tunna mattan vid kanten eftersom den hade vikts sig lite konstigt. |
Du fårmed att ta bort hela sidopanelen med de tre inställningsspakarna (om det är en manuell stol). Det sitter en del torxskruvar samt två punkter där panelen klickar in i metallkonstruktionen. Om jag kommer ihåg rätt så ska man trycka panelen uppåt och sedan dra ut åt sidan (efter att ha skruvat av torxen). Innan det så måste plasthöljet runt inställningsspakarna självklart tas bort. Vissa av torxen sitter under inställningsspakarna så att man får dra i de lite (som om man vill justera stolen) för att komma åt skruvarna. Sedan är det bara att dra av tyget från krokarna (vissa kan behöva böjas). I mitten ligger värmedelen och den är krokad in i skummet. Exakt hur man går vidare vet jag inte eftersom jag endast behövde justera den tunna mattan vid kanten eftersom den hade vikts sig lite konstigt. |
Du får börja med* Fattar inte hur det blev dubbla inlägg. Hoppas detta hjälper iaf. |
|
Kanon! Första stolen är klar nu och den andra är snart på "G". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.