|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en liten specialare med min bil tyvärr.E36 -93 Coupe! Bilen motorhärva är lite slaktad då det sitter ett vems motorstyrsystem inkopplat men jag tror inte det har med saken o göra. Problemet är att killen har tagit bort larmet då han hade problem med startspärren . och antagligen glömt nånting för att centrallåset o elhissar ska fungera utan larmet. jag har inte hittat elhiss styrdonet eller centrallås boxen. Jag har rotat isär. under handsfacket och hittade ABS modul och Ljusmodul (hella stog det på) och lyset funkade inte när det var isär kopplat så det måste vara ljusmodul).fanns inga spår efter klippta kablar där! förutom 2 kablar som var stiftade extra till ljusmodulen men det kändes som någon annan lösning med nånting med lyset. Hur som haver. under ratten har jag bara hittat massa kablar dock inga styrboxar heller. Blir lite tokig. Det känns som att det fattas nån styrström iallfall. men jag måste fråga om ni vet var styrboxarna sitter? Innerbelysning och instrument panel o klimatanläggningen funkar. Funktinen att skjuta ner rutan en cm när man viker upp dörrhandtagen funkar! det tycker jag är skumt. Så ström fram till elhissarna funkar också. och säkringar är hela för den delan med. Jag vet inte vad det var för larm innan heller tyvärr det kommer han inte ihåg. Nån som har någon aning? Har hittat en avskalad kabel i kabelgenomföringen till bagagelucka men det är åtgärdat. Som sagt. Någon som har varit med om detta ? eller bara vet vad boxarna sitter? Mvh | |
|
Har grisat i mängder i garaget idag och hittat lite småsaker som är ersatt som det ska vara. 2 kablar som skulle gå t alarm var klippta så det blev borttaget från styrboxen på riktigt vis! Elhissarna dock. Tror detta är 2 olika fel. Då jag hade ström och jord på H&V sida .Även styrströmmen funkar som den ska när jag trycker på knapparna. Pendlar rfån 0,6 V till 0 Osv på båda 2 kablarna som det ska :) Så min slutsats måste vara att Elstyrenheterna i dörrarna måste vara brända ? Skitskumt båda 2. Har även tagit bort styrenheten med 7 Torx 10 och där har man då 2 stift + & För motorn. Där provade jag o trycka på 12 v o jord och då funkade det upp o ner. Så det måste vara styrenheten. OM det är dom värdena som det ska vara. Alltså 0,6V till 0 osv. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.