AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.950

Ni som har tre småbarn, vad kör ni?

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
..Och hur fungerar det med barnstolar, plats osv.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vi har haft både Brio & Emmaljunga till våra barn...

Nä, men allvarligt talat så är det krångligt i alla bilar med tre barn som ska ha bilstol.

Hur små barn tänker du på? Bakåt- eller framåt-vända stolar?

"You can call me Bon"
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Jag har visserligen "bara" 2 småbarn, båda sitter bakåtvända i e32an med syskonvagnen i skuffen. Vill man så går allt :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag tänkte två barn i framåtvända stolar och
Ett barn i bakåtvänd.
Det kan ju bli trångt i många bilar och jag
Är lite orolig att det inte kommer fungera i vår V50.
Vilket vore hemskt tråkigt. Men jag vet inte ännu
Då det tredje barnet är planerat i november. :)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Det lär bli trångt med 3 barn i en V50, men det är nog en av de minsta utmaningarna i livet man har som flerbarnsförälder :)

Det blir ett bök även om du köper USS Enterprise, vi har alltid lyckas fylla våra bilar till bredden oavsett om det varit Polo's eller V70, och då har vi "bara" ett barn..
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Lite jobbigt kommer det nog att bli med alla stolar oavsett bilmodell om du inte hade tänkt köpa en minibuss tex Chevrolet transport där man kan gå emellan dom 4 främre kaptenstolarna samt ha ett till baksäte längst bak. Hade jag fått ett till barn så hade jag nog haft den bakåtvända stolen i passagerarsätet fram, framåtvända i baksätets ytterplatser samt frugan i mitten bak så hon kan pyssla med alla barnen om så krävs.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tre barn här också, men vi har en utan barnstol så det blir lite lättare...

Hustrun har en CrossTouran 5+2 sitsig men det går bra med alla tre i min E61:a också, vilket sommarens bilsemester bevisade: En utan sto till höger, en i framåtvänd till vänster och en i bakåtvänd stol i mitten. Fungerade alldeles utmärkt.

----
BMW CS #6212
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har två i framåtvända stolar och en i bakåtvänd bak i E91'an. Tight och bra, tror inte det skulle behövs bälte vid en krock ens :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ok, det E91 har väl liknande bredd som min så det blir nog tajt.
E61 kanske är bredare och man får in handen mellanstolarna för att
klicka i bilbälte?

vill ju helst få det att funka utan bilbyte men men.... :/
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej, har kört nya Sharan i ett år nu. Perfekt när man har tre barn och gillar att åka långt med bil. Rymlig, bekväm och extremt tyst, även jämfört med BMW. Lyxfeeling i GT-versionen. Prisvärda tillval. Rekommenderas starkt.

/M

Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Hade en V50 som hyrbil ett tag, upplevde baksätets ryggstöd som väldigt plant. Det är en klar fördel, i våran e61 är det rätt skålat ut mot dörrarna vilket gör att stolarna hamnar in mot mitten. Bara att sätta i stolarna och prova.

"You can call me Bon"
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag har 3 små barn, två framåt vända och en bakåtvänd. Kör en X5 E70 med 7-sits. Oftast kör vi alla stolar i bredd där den bakåtvända är bakom passagerarstolen.
Och ibland de framåtvända längst bak då de tycker det är ganska skoj att sitta där.
X5 M snart..

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Det var ett uppbyte av rang må jag säga ;)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Åkt E39, det fungerar men är lite trångt!

Alpina B8 Länk
Verdi
Mercedes R-klass må inte vara supersnygg men den finns med roliga motorer och har en fantastisk komfort. Väljer man dessutom den förlängda varianten finns det plats i överflöd. Måste vara bästa valet om man inte får plats i en vanlig kombi.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...
Jag körde E28 när jag hade småbarn(3st), gick det också :)

Finns viljan och orken så går det mesta, visst är det läge för "badbollsbuss" när man har smått, men rolighetsfaktorn minskar med motsvarande som utrymmet blir bättre, jag ville ha kvar M30 maskinen och så fick det bli...

Vem som packade allt när det var långresa säger jag inte ;)
Men det krävdes ofta släpvagn + takbox :)

Mvh Janne.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

E39 Touring och XC90 7-sits

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.