|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har en 320i touring e46 01 som läcker lite olja. Antar att oljan landar på grenröret eftersom det luktar lite bränd olja när jag har åkt och när bilen har stått några minuter efter färd så har jag en liten oljepöl under motorn. Trodde det var ventilkåpspackningen, så har idag bytt den samt packningarna runt tänstift. Dessvärre så fortsätter det ändå att läcka olja. Någon som har vart mer om liknande eller har koll på vad det kan vara om eftersom det nu visar sig vara något annat? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Oljefilterhuset (packningen brukar bli hård men relativt lätt att byta) eller vevhusventilationen. Ser du olja på grenröret? Grenröret ligger väl på höger sida medan mina gissningar ligger på vänster sida? |
|
Tack för tipset.. Oljepölen hamnar centralt under bilen kanske jag ska tillägga, men det är väl inte omöjligt att den färdas via ett rör eller en slang innan den droppar ner i asfalten antar jag.? |
|
Jämför läckan med denna sida. Den beskriver hur man byter packningen (om det nu är den som läker). Länk |
läcker* |
|
Tack för tipsen. Har lyst lite med ficklampan och såg färsk olja på vevhusventilationen. Har nu beställt tid för att få den fixad. Någon som har lite pejl på vad sådant kan eller borde kosta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.