|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ska åka iväg om ett par dagar och titta på en BMW E91 -06, men funderar lite på utrustning. Jag har läst en hel del om detta och det verkar ju som att sportchassiet i Dynamic-paketet och M-sport-paketet är samma (option 704). Dock har bilen jag tittar på option 226, sport suspension settings. En del påstår att det är samma som 704, en del påstår att det är olika. Någon som kan bekräfta att det faktiskt är ett och samma sportchassi till alla E91, dvs antingen har man original eller så har man sportchassi? Köpet står och faller egentligen inte med detta, men det vore intressant att få ett klartecken på vad det är jag ska köpa. | |
|
Det finns bara ett sportchassie till E9X bilar med Dynamic och M-pkt har samma sportchassie. |
|
|
Kan också bekräfta vad Clubsport skriver - det är exakt likadant sportchassie (sk M-sportchassie) till E9X. |
|
| Sportchassie S226A och M-Sportchassie S704A är inte samma sak enl. realoem. Åtminståne dämparna skiljer. Om det är något mer har jag inte kollat. | |
|
Tack för svaren! Dock hade den här specifika bilen varken Dynamic eller M-paket, det var därför jag blev lite fundersam. Den har Comfort- och Innovationspaketet, resten är specat individuellt. |
|
|
Hittar inget knapp för att redigera.. Nåväl, skrev mitt inlägg innan jag sett det Adelson skrev, det verkar alltså som att det kan vara olika sportchassi beroende på om man har det i ett paket (Dynamic/M, som den här inte har) eller om man köpt det tillvalet separat? Eller är det så att det är samma, bara att det har olika nummer på reservdelarna? |
|
| Initialt tror jag att det var skillnad på sportchassi och M-sportchassi, men det försvann på senare årsmodeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.