|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt köpa mig en 540 touring 94:a el 95:a men försäkringen är ju så h-vetes dyr. Jag har läst på forumet om att vissa har en försäkring på tex IF på 4-5000kr för en helförsäkring på en 540. Men då jag ringde dit så skulle de ha 13030kr och ändå är jag 27år aldrig krockat och bor i en mindre stad i Norrland. Även de andra bolagen är ju också så in i helvete dyra. Hur bär ni er åt att få så billiga försäkringar. Tacksam för svar!!! | |
|
Nja så billigt som 4-5000 går nog inte jag ringde de flesta igår o fick mellan 10-12000 men har inte fått svar av sockenbolagen än o de skall vara riktigt billiga. Man 41 10000 inv mellan Göteborg och borås 2500 mil inte krockat på 7 år villa garage 540 touring -98 Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
540iA touring -00 E39 (import) Man, är 29 år, bor i Borås (ca 100.000 inv), helförsäkring, Bilplus (självriskreduktion vid viltolycka eller skadegörelse och hyrbil vid olycka), kör max 2.000 mil/år och har 7 skadefria år. Min premie hamnade på 11.737 kr/helår hos Trygg-Hansa som var billigast av totalt ca 6 försäkringsbolag som jag tillfrågade. roadZter |
|
|
Hej har en ny importerad 540 betalar 5400 helår observera att dom skall ha 450kr mer om du betalar halvårsvis,Har länsförsäkringar.Socken har tokhöjt dom ville ha 8000 tusen nu |
|
|
Jag har sockenbolagen ochger 5300:- för min 530iat. Snart dax för ny period, man kanske ska kolla upp vad som kommer att gälla. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Zurich 3900 helår sthlms förort helförs +2500mil med hyrbil självrisk på alla moment 4000kr. Premien är bara att glömma för nästa år de lär höja nästa period. Är import med larm, kollade nycklar samt graverade rutor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.