|
|
|
|---|---|
|
Jag var dum nog att köpa dessa angeleyes UTAN att kontrollera om någon har haft problem med dem innan. Länk Det finns tidigare diskussioner om dessa att de inte passar och inte går att använda tillsammans med orginal fuktskydd för lamphuset. (givetsvis....). I samma diskussion står det även att det skall komma en ny variant av dessa som faktiskt skall funka och skall gå att montera utan problem. Jag har hittat dessa Länk . Detta borde vara den nya modellen av 10W dioder till angeleyes för e90/e91 i och med att xenonkungen själv har sålt den tidigare varianten som också påstods hålla 10W men då med samma motstånd som i först modellen. Är det någon som har koll om detta är de nu fungerande utbytes dioderna för angeleyes modifikation av ovanstående bilmodell, samt är det samma sken som i den tidigare modellen av angeleyes som inte gick att montera utan att skippa fuktskyddkåpan. dvs, går dessa montera utan att behöva förstöra fuktkåpan och är det verkligen 10W, då de är ungefär 3-4 månader sedan som det påstods att det inte gick att göra dessa lampor utan ett motstånd bredvid lampan? Att dömma av utförande med kylflänsar osv kanske dessa verkligen är 10watt och ändå i "orginalutförande"? 10Watt dioder påstods vara för värmeallstrande för att kunna skapas tillsammans med motstånd inuti lampan i en annan diskussion här på forumet. Tacksam om någon som köpt dessa alternativt vet säkert att dessa går att montera & att dom ger samma effekt som första modellen som såldes i sverige som dock inte passade utan modifikation. | |
|
EDIT: Såg just att det var samma modell som någon tidigare här hade beställt hos xenonkungen och att dom hade svarat att dom skulle få in en ny leverans med rätt lampor, rätt lampor kommer att se ut som på bilden. Frågan vart det lite enklare: Någon som vet om dom har fått leverat rätt lampor nu? Isf är väl bara att klicka hem dom och skicka tillbaka det andra skräpet! :) Dåligt av diodhuset att ligga efter så när det verkar vara flera månader sedan som det uppdagades att dom är feltillverkade och egentligen inte passar till e90/91..... |
|
|
Jag har köpt dom som Xenonkungen säljer via ebay.co.uk. Dom har jag kört med i några veckor nu. Inga felmedd. Snyggt ljus i mörker(vitt). Hyfsat i dagsljus. Solen dödar mycket av ljuset, men det är viktigare när det är mörkare att få ett fint starkt, ej blått som kan vara problem vid besiktning. Betydligt bättre än min tidigare e91:a med 6w Angel eyes som inte var något vidare som fortfarande säljs på nätet. Jag kan inte svara på om det skulle vara någon märkbar skillnad på dom som du har köpt eller den nya varianten med en rejäl kylfläns. Det är krävdes ingen annan kåpa utan allt fick plats. Kan dock anmärka på kontakterna som gled in lite för lätt så jag fick sätta kontaktfett och sedan linda in ett par varv med eltejp så att dom inte skulle falla ur. Sedan var det bara på med kåpan och tuta & köra. /Crilleman |
|
|
Vad sitter det för originallampa, den borde väl vara på minst 10W den också. BMW CS #5206 |
|
|
Bra fråga, men det borde det vara. Personligen så tror jag att om det kommer en ny generation som klarar upp mellan 15-20w LED så får man ett bra ljus även i starkare dagsljus, men än så länge är jag nöjd. Ser mycket modernare ut. /Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.