|
|
|
|---|---|
540-e39 |
Tja tja tja. Ja va me en polare och köpte en 540-94 till honom i går. Motorvägen mellan Hamburg och Lübeck är fyrfilig och klockan 0500 igår fick vi för oss att toppa bilen. den kom upp i 245 km/h ganska så snabbt (man somnade inte iallafall) men sen började bilen att spotta, bluddra och fräsa. Mistänker en inlagd hastighetspärr.. -Hur tar man bort det????? |
|
Chippa, kolla så dom tagit bort hastighetsspärren bara. (inte varvspärren) Mvh Patrik |
|
|
Tar de inte bort bort spärren när de chippar? Det ingår väl i kitten? Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Häftig motorväg det där. En sen kväll förra sommaren fick 330n känna på strypkopplet där. I måndags, när jag körde sträckan mitt på dagen var det för mycket trafik. Kortare avsnitt i 210-220 var allt man fick njuta av. Fast det är ju bättre än äcklig svensk motorväg. My Bimmer is my mistress |
|
540-e39 |
ha ha!! Äcklig svensk motorväg där du ligger i 150 kmh i vänsterfilen, och rätt som det är så kastar det sig ut en volvo 740 gl-85 i 95 kmh rätt ut framför en så man får tvärnita! Volvon är nämligen kung på vägen och använder aldrig backspeglarna! Ner med svenskarna på dom tyska motorvägarna så dom lär sig köra bil som folk! När dom bli påkörda bakrifrån i 250kmh lär dom ju titta i speglarna före dom kör ut i vänsterfilen!! |
| 540-e39: Håller med om att Svenska vägar skulle tåla högre hastigheter, men att köra fort i Sverige är farligt inte för att folk är usla förare utan just för att det är hastighetsbegränsat och folk blir överraskade om du kommer dundrande i allt för hög fart. | |
| Spotta bluddra och fräsa ska bilen inte göra när man når maxfart, måste vara nåt annat fel. Se gamla trådar på forumet. Min egen 540 beter sig inte alls så som du beskriver vid maxfart. | |
| Autobahn=paradiset | |
|
...Stavros;...i det mindste når der ikke er kø dannelser....og ikke for mange nomader (campingvogne etc.), vogntog, varebiler, biler der kører i 110 km/t for at spare drivstof....! V-max |
|
|
Kan inte låta bli att kommentera.. Jag har roat mig med att fråga folk jag åker med, varför de aldrig gasar på. Jag menar då vid omkörning både på motorväg och väg med mötande trafik samt vid utfart på annan väg. Svaret är ALLTID ATT DET DRAR FÖR MYCKET BENSIN!!!!! För "Svensson" är bensinförbrukningen alltid det viktigaste. Har det råkat komma någon i hög fart så är det den snabbare som gjort fel...... De två senaste dödsolyckorna med mc som jag läst om, var just när bil kör ut på större väg. Mc.n kommer i hög fart och bilisten kör ut med "spara bensin fart" Men visst finns det mycket skit bakom ratten som kör fort oxå tyvärr.... Det är de som håller uppe försäkringspremierna på BMW... Vill oxå ha kompressor..... |
|
540-e39 |
spotta å fräsa kanske den inte riktigt gjorde. Den bluddrade kan man säga, typ ett varvstopp eller nåt. Lät helt urvarvad. tror inte de e nåt fel???? blev nervös nu.. |
| Låter ju mera som ett varvstopp tycker jag men hur fick ni den att varva ur på högsta växeln? Har jag aldrig lyckats med ;-)) | |
|
Tycker också det nästan känns som ett varvskydd modell mjukare när fartspärren går in. Så det är nog inget att oroa sej för, akta pannan bara så du inte slår i framrutan! hehe ....... Mvh Patrik |
|
540-e39 |
de e nog så att det var ett slags varvstopp för vid närmare eftertanke så varvade den nog inte ur riktigt... |
|
Tyskland erbjuder det inget annat land gör - fart. I somras låg jag och pressade min chippade 523:a. Med mätaren i botten fick jag tvärnita till förmån för en ung man av utländsk börd, körandes i vänsterfilen och helt omedveten om den snabbare trafiken bakom. Mannen som höll 110 vägrade att flytta på sig. Till slut gled jag upp på innern... Snubben sitter och käkar kebab!? Vad säger man? |
|
| Garanterat inte ett varvtalsskydd du borde inte varva mer än 5000rpm vid 250 varvtalsskyddet sitter ju vid 6100 vill jag minnas. - det är nog fartspärren som sitter kvar... | |
|
Fredde68: Blev lite nyfiken, vad menar du med "utländsk börd"? Tysk? Svensk? Något annat? ThePuc P.S. Annars upplever jag kördisciplinen väldigt hög i Tyskland (förutom lastbilschaffisarna som verkligen har timing när det gäller att hoppa ut i högerfilen). Det här du beskriver hör nog till ovanligheterna. |
|
|
Kan jo säga att de som kör absolut sämst i tyskland oftast har Belgisk, dansk eller svensk registreringsskylt. Vet inte hur många gånger jag fick nita på Autobahn i somras pga dessa idioter som kör ut i ytterfilen i 110-120 när man kommer i över 200 knyck. Tyskarna som är vana gör aldrig en sån sak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.