|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis monterat ett babyskydd på passagerar stolen. Bebben har inte kommit än, men vill ha det klart. Någon som vet hur man kopplar ur airbagen på E91:an? Tacksam för svar :) | |
|
Om du inte har nyckelavstängning så måste du in på verkstad och eftermontera det. Förbered dig tyvärr på en rejäl verkstadsnota (10.000+ kr). Har du nyckelavstängning är det bara att vrida på nyckeln så stängs den av. ------- //Lövet |
|
|
Har tyvärr inte det tillvalet. Ska nyckelavstängningen finnas vid passagerarsidan utan att behöva öppna någon lucka? Googlade på priser mm. så det får helt klart bli i baksätet om det inte finns sidoairbags som behövs kopplas ur? |
|
|
Billigaste priset jag fick för denna ombygnation var på Bilia i Göteborg. Det var 8500 inkl moms. Dem visuella skillnaderna är en nyckelavstäningsmechanism på sidan av instrumentbrädan när du öppnar passagerardörren, och en lampa i taket ovanför backspegeln som talar om att aribagen är avaktiverad, när du stänger av den. För mig som fick tvillingar fanns det inget annat att välja på, förutom att byta bil helt och hållet, vilket är inte att tänka på heller :-) |
|
|
Och jag köpte en bil som bilfirman sa inte hade nyckelavstängning. Lyckligtvis hade de fel men det upptäckte jag två veckor efter köpet. Å andra sidan betalade jag 6000 kr för att få den urmonterad i en fd. X3 men sen bytte vi i alla fall bil innan det blev aktuellt med barnstol där =) //Stenback |
|
|
Det är ju ingen rolig peng, men säkerheten ska ju gå först! Om vi ska ha babyskyddet i baksätet. Måste airbagen kopplas ur där också? |
|
|
Nej, det går bra utan några modifikationer. Bara att montera. ------- //Lövet |
|
|
Tack så mycket, då var det löst :) Skickade ett sms till förra ägaren. Han hävdade att det skulle finnas ett nyckelhål i "mitt konsolen" för att koppla ur airbagen. Som jag har sett så finns inte tillvalet till min bil. |
|
| Om bilen saknar nyckelavstängd airbag saknas även isofix-fästen i främre passagerarsätet. | |
|
Har nu konstaterat att det inte finns nyckelavstängning. Har monterat babyskyddet i högra baksätet. Finns ju airbag vid sidan av baksätet också. Om den skulle utlösa så smäller den ju på babyskyddet. |
|
|
Den ska inte nå så långt. Finns iaf inga varningar om något sådant. ------- //Lövet |
|
|
Precis, det står ju inga varningar vid dörröpningen mm. Som det gör fram. Checkar med BMW verkstad för säkerhets skull. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.