AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.877

Söker E38 med ljus och lyckta!

Sida 2 av 2
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Läckert med sportstolarna :)

Jag skulle nog fokusera mest på att hitta en utan rost, bara det känns lite halvjobbigt. Sen tycker jag personligen faceliften är väldigt mycket snyggare men det är väl en smaksak.

Kolla servoslangarna på bilen också, verkar va väldigt vanligt med läckage på dessa. Fick byta flera stycken på min.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Turbovin, det är absolut min prio! Ju mindre rost desto bättre! Ruckar heller på milen än rosten!

Alpina B8 Länk
Stew:

rost är ju dyrast att fixa. Men man ska ha klart för sig att INGEN gammal bil är utan defekter. Vill man ha den i toppskick så kommer det att kosta, men man kan ju ta lite i taget?

vibrerande framvagn: kan vara slitna bromsskivor, knarrstag, bärarmar. Delar kostar allt mellan 1000 och 10 000 skulle jag gissa.

AC: en ny kondensor kostar ca 1500 på Schmiedmann.

bussningar i bakvagn: inget man gör själv, kräver pressverktyg. Kostade 5000 vill jag minnas, på min förra 740.

viskokoppling billig, ca 500 kr från tyskland.

reflektorer och innanmäte i strålkastarna kostar, enbart den lilla plastbiten i strålkastarens bakgrund (kring reflektorerna) kostar 1500 per sida. Den lilla runda genomskinliga plastlinsen som sitter för halvljuset kostar kostar 1200 styck vill jag minnas. Täckglasen är billiga, kring 400 kr styck.

ABS-givare är inte så dyra tror jag, men om själva styrmodulen är trasig så kosar den kring 3000 vill jag minnas.

Sedan beror det ju rätt mycket på om man kan byta delar själv, eller hur kostsam verkstad man anliyar för att göra jobbet.

------------------

Håller med om att den blå vagnen var fin med sina fälgar och sportstolar.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Den blåa är den mest intressanta fast den har lite defekter också, väntar nu på och få veta pris och mil!

Alpina B8 Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Appropå rost, var på bakluckan är det som är standard med rost?

Alpina B8 Länk
I luckans nederkant, nedanför BMW-emblemet. Under kromlisten som finns på en del E38.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ingen som vet något eller tycker något om 728:an i Jönköping?

Alpina B8 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.