|
|
|
|---|---|
|
hej jag är ny här och tänkte fråga er ang bmw 118d har tänkt att köpa 4 dörrars en 09 . Jag undrar vad kostar det att göra service på de här bilarna osv ? | |
|
Hejsan då är det en sån pärla som jag har. Köpte våran ny servad och har inte brytt mig nått om nästa service. Men skulle va kul att veta vad priset hamnar på. Snål bil varjefall. Ligger på 0,45 milen uträknat vid mina fulltankningar. |
|
| Detta är inte det svar ni önskat, men för att få ett korrekt pris får ni ringa runt till BMWs service verkstäder. Vi kan inte ge er priset för en service! | |
| och sen finns de ganska många olika servicar att välja på , så du får nog specificera dig lite mer:) | |
| asså jag tänker på olje service och allt annat | |
|
Inna88: Som sagt, du får ringa och höra med din närmsta auktoriserade BMW serviceverkstad! Vi kan inte ge dig någon prisuppgift. Bilen har konditionsbaserad service, dvs. bilen avgör vad som ska servas och när. Det innebär att vad som görs vid varje servicetillfälle varierar från bil till bil således varierar kostnaden för servicen. Det går alltså inte att säga vid vilket miltal bilen ska servas eller vad det kommer kosta dig. |
|
|
Jag har en 120d e87-07 . Det man kan säga är att man inte behöver serva speciellt ofta, har kört med min ganska hårt och med mycket korta körningar i 700mil efter att jag köpte den och bilen säger att jag ska serva om 1500mil : ) den har gått 7000mil . |
|
| okej jag ska se om jag köper en 118d har en mini cooper nu för tillfälligt | |
| En kul grej var att vi var sugen på en mini efter att fått provkört en vid en lackbehandling av 530:in och blev grymt sugen att köpa en. Men det slutade med att vi köpte en 118 på grund av storleken och en bra snål motor =) | |
|
Jag blev nästan irriterad när jag märkte hur sällan bilen behöver servas. Min 09 är uttagen 10 vilket innebär att jag fortfarande är inom gratis serviceperioden...när jag köpte den hade den gått 1600mil...väntar fortfarande på min första service och mätaren står på 4200 nu :) det beror som sagt på hur man kör och min fru älskar eco-driveing :p Om du inte redan hittat en bil så är våran faktiskt till salu ;)(Länk |
|
|
Länken fungerar inte! |
|
| Edbe: var bilen nyligen servad när du köpte den? Minst en service måste vara utförd på det miltalet. | |
|
Länk ja en service var gjord...nästa om 300 mil eller mars 2013 |
|
|
Som det redan sagts så är det konditionsbaserad service så det är lite svårt att säga, jag kan dock tala om vad det kostat mig hittills. Min 118d har gått drygt 8000 mil varav ca 3000 är mina. Den har varit på verkstad två gånger, en större service rätt så snart efter att jag köpte den (kommer inte ihåg detaljerna och har inte tillgång till arbetsordern där jag sitter nu) och en mindre som bara gällde bromsarna. Totalt har det kostat mig drygt 1 krona per körd mil i service och det är i linje med vad jag gissade mig till när jag gjorde mig hemläxa innan jag köpte den (dvs mellan 1.20 och 1.50 per mil i servicekostnad). Däremot har jag inte lämnat bilen till BMW utan till en verkstad jag litar på. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.