AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.760

M5 E39 kall på begmarknaden?

Sida 1 av 3
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Håller på och ska sälja min M5 E39.
Och kan säga att de är tvärdött.
tror de är en som ringt ringt och kanske 10 kassa mejl.
Den är en sen -00 så den har ju uppdaterad cylinder fodren....
Ligger ute för 87000:- känner att jag vill fan inte gå ner mer nu?!
Är de lika för er andra??

Länk
Endast entusiaster kan tänkas nappa på en E39 eftersom den faktiskt börjar kännas ganska gammal som modell.

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Känn lugnet! Det är bara för att det är semester mu och det vet jag för jag skulle sälja min audi S8 från 2003 alltså den sista årsmodellen på den gsmla karossen vilket är en eftertraktad bil iochmed år 2003 och svensksåld

Och det var stendött och den var nere i 84 tusen och inte ett ljud trotts 15700 mil och all historik och sedan kände jag att det var för billigt och satte ut den igen i september och vips på 2 dagar blev den såld för 127tusen inkl ny servad och jag hade t.o.m folk som ringde efter den vart såld!

Helt fel tid att sälja nu mitt i semestern
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sålde mn bil igår. Vissa passar på just under semestern. Bilen började annonseras i juni.

-------
//Lövet
Jag tror på tomten.

Det är dött som tusan att sälja bil nu. Ha is mi magen om du inte måste sälja, lägg ut igen med nya bilder om några veckor eller så. SÅ känns annonsen och objektet nytt och fräscht.-
När det gäller det här du skriver om handbromsen. Jag tycker du borde skriva "åtgärdas innan försäljning, bilen säljs nybesiktigad" eller så istället, om du nu vill ha med det.

Det låter lite mer tryggt för en köpare. Nybesiktigad, det låter toppen.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Eller fixa omgående och ta bort det ur annonsen?
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Håller med marin849.
Och att den sedan går till 2013... är ingen säljande text för mig. Fixa handbromsen och ta bort hela detta stycket.

Har aldrig fattat varför man skriver saker som tex "ett högtallargaller bak är trasigt men kostar inte mycket på BMW och är enkelt att byta"
Byt det själv då INNAN bilen läggs ut på blocket. En sådan text ger mig dåliga vibbar om en bil. Inte att den är väl omhändertagen och ompysslad...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Fredde71 +1
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Tänkte kollar man på transportstyrlsen så är den ju obes just nu därför jag skrev in att den var bes med den enkla tvåan, sen jobbar man ju hela dagarna så har inte hunnit in och besikta den igen :)
Själv tycker jag iaf att de känns bra om det står att bilen är bes ett år framåt??
Immy, skillnad på "sedan går den till juni 2013" och t.ex "besiktigad utan anmärkning 1 Augusti 2012" :-)
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Förstår hur du tänkte Immy.
Men det blir ingen säljande text tyvärr.
Jag hade lagt en kväll på att fixa till det och sedan ombesiktning dagen efter INNAN jag lagt ut annonsen.

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Personligen tror jag som det skrivs ovan, m5 e39 är till för entusiasterna, tyvärr så är det dom entusiasterna som inte är ute efter en bil att svänga bana med, dom köper m3 e36 eller e46.
Och dom entusiasterna som letar efter en m5a idag, dom väntar nog spänt för att se hur mycket m5 e60 kommer rasa, vilket dom gör som faaaaen nu :D

Men sen måste jag även hålla med om att sälja bil i semestertider är inget vidare, folk har antingen inte tid eller inte pengar :).

Hade jag varit du hade jag tagit bort annonsen och sen lagt ut den i slutet på augusti efter löning...
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Har du sålt m5:an?

Letar efter en..
Pu
38
Pugge_

320i e90
Jag la upp min m5a, dock la jag inte ner någon större tid på annonsen och skrev att man kunde höra av sig vid intresse och mer information, och det har väll vart 1-2 personer som verkat intresserade, la dock inte upp den på blocket utan bara här på Autopower :p
En i grunden svårsåld bil med få seriösa spekulanter tenderar nog att bli extremt svårsåld om man inte ger relevant info från början. Det blir lätt att många "går vidare" och tittar på andra objekt.

SOm reflektion på det du skrev Pugge,

Dock kan det vara köpläge på såna annonser för den som tar sig tid, mitt "bästa bilköp" var min e36 323. Kortfattad annons utan bil på Blocket, inget telefonnummer.

Visade sig, i mina ögon, vara ett perfekt individual exemplar med rätt färger och utrustning. TIll kanonpris. Säljaren uttryckte sin förvåning över att ingen verkade intresserad...
Pu
38
Pugge_

320i e90
Hela grejen är den att jag är inte helt helt säker på att jag vill sälja, ska nämligen börja plugga i höst så antingen blir det att den får stå i garage i 3 år eller sälja innan avställning, men självklart vet jag att ju sämre du skriver i annonsen desto mindre chans att få den såld! :)

Men innerst inne så vill jag ju självklart inte sälja, åandra sidan känns det dumt att tjuvhålla en sån pärla i ett garage i 3 år när någon annan kan få njuta utav den!
Svårt att kompensera med hjärta och hjärna! :p
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Marv nej bilen finns kvar har gett upp lite för stunden att sälja den, hade ju tänkt jag skulle hinna ha en till kul bil i sommar men verkar gå i stöpet de =/
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Jag får erkänna att intresset även för min M5 varit sämre än väntat. Jag behöver ju inte byta, men när väl tanken infunnit sig på en annan modell så är det svårt att släppa bytar-tanken....
Undrar om jag missat något med annonsen?
Det har bara varit en enda spekulant och tittat, och han ville helst ha (och köpte) en face-liftad M5.
Under resans gång har jag hunnit besiktiga, få på nya däck runtom samt gjort en 4-hjuls inställning. Och sänkt priset........
Har ni ideér?
Är det bara nördar som jag som gillar " den bästa bilen alla kategorier" som M5 E39 blev utsedd till?

Länk

Länk
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Absolut inge fel på din annons, informativ med bra bilder. Dock innebär det i sin tur att priset är för högt...hade det inte varit det hade bilen varit såld för länge sedan :)
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Gällande om man gillar bilen eller ej...jag tror det är så att oavsett hur förälskad man är i en bilmodell så vill man inte betala mer än marknadsvärdet på bilen. Personligen tror jag inte att det finns en likvid marknad för en fin 99:a med 10 000+ mil om priset är över 100-110k
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.