AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
80.843

HITTAD M550D

Sida 5 av 6
Tragiskt att läsa Stefan men skönt att du till slut fick rätt och får en ny bil. Beställde du en likadan? Var det IF som är försäkringsbolaget? Kan ju vara bra att veta... Ibland stillar man sig blind på premien men man vet ju aldrig vad man får för hjälp när väl olyckan är framme som för din del...

/Anders
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Skulle vara bra att veta som Anders säger vilket bolag det rör sig om.
Jag har alltid haft Länsförsäkringar som hela familjen, dom har alltid ställt upp utan frågor vid skador, även av större variant.
Det är if bmw orginaförsäkring.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok, har hört blandade åsikter om just if och trygg hansa därför jag inte vågat byta från läns,har iof även bäst premie där.

Skönt att detta fått ett slut och att du får en ny bil iaf, blir det en likadan ?
Lyfter denna tråden igen och frågar dig Stefan hur det har gått? Har du fått din nya M550d F11?

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Först, gott att bolaget nu löst in bilen. Dessvärre fungerar försäkringsbolagen likadant allihopa. Blir det en krona billigare att laga något så gör man det.

Dessvärre säger det väl mest om den totalt inkompetenta bilverkstaden som tagit duktigt betalt av bolaget och inte gjort jobbet ordentligt.
Har fått den nya så skönt. Hoppas man får ha den ifred bara. Den gamla blev såld av en BMW firma på en dag. Det värsta är att den såldes som en premium selektion bil. Tycker det är jäkligt konstigt.
härligt, grattis Stefan! Blev det en likadan vit?

/Anders
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Får man fråga vad det var för reg.nr på den gamla?
Tror det var JOC860
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Ok. Har nämligen sett en med samma färg o årsmodell som går här i närheten (Kalmar) men då är det inte din gamla iaf. Riktigt snygg o stilig bil och vilket gott morr i motorn! Låter inte som en diesel direkt.. En bil som skapar stort habegär helt enkelt.
Terry N
Länk

till salu, hedin bil i mölndal
Ett exempel på varför en importerad bil köpt via en AD i Tyskland faktiskt kan vara ett säkrare köp än hos svensk AD.
I Tyskland är man mycket noggrann med att berätta om bilens historik vare sig det gäller en omlackad detalj eller reparerad krockskada. Oftast anges även kostnaden för tidigare reperationer.
Jag är rätt tveksam till att de auktoriserade handlarna frivilligt upplyst en eventuell köpare kring historiken på den här bilen.
bunf: Det är inte ens säkert handlare känner till historiken. Tyvärr stannar mycket info hos försäkringsbolagen.

Även privatpersoner berättar historiken och kan visa upp komplett räkning på vad som är gjort om nu något hänt.

Min nästa dyrare bil kommer köpas i Tyskland, Sverige? Bara av privatperson annars får det vara.

Mvh Stephan
Handlaren ljög mig rakt upp i ansiktet ang historiken på denna bil.

Är ren slump att jag tittade på den (ville provsitta nya c-klass kombi), gick runt i hallen och såg en 550 och kikade lite på den. Kommer fram en äldre herre och berättar att bilen är inbytt för något AMG-monster.

Enligt säljaren så hade förra ägaren köpt den till sin fru och hon ville nu ha något annat. Tidigare ägare var tydligen en väldigt bra kund som köpt flera AMG samt en Nissan GTR Nismo från säljaren. Hade det inte varit för detta så hade han aldrig tagit in en BMW...

Han skulle släppa den direkt för 600.000 och erbjöd provkörning på plats.

Synade inte bilen så noggrant eftersom jag inte är spekulant, men märken i lädret, skrapade fälgar och en massa smårepor i inredningen hann jag notera.

Säljaren är tydligen mytoman utan dess like och cementerar den bild jag sen tidigare haft av Hedin Bil.

Står inget om att är körd nedför en trapp: Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ahhahaha dd88 - Hedin Bil rocks :-)
Det är ju möjligt att säljaren på Hedin inte ljuger, personen som bytte in den visste säkert inte ens om skadan själv, utan kunde bara berätta att han köpt den som en "Premium selection" hos BMW, att den var fin osv. Säljaren själv vet säkert inte mer än så, han läser knappast på Autopower på alla bilar han byter in, och är den reparerad av BMW och såld som Premium Selection får man väl anta att bilen är ok.
Jabbal: Det jag skriver ovan är bara ett kort utdrag av den sörjan säljaren hävde ur sig. Man fabricerar inte en sån historia om man inte har något att dölja. Hade han sagt att bilen är ett inbyte så hade jag inte reflekterat mer över det, men säljaren påstod att tidigare ägare hade köpt den ny. Hur man än vrider och vänder på det så är det en lögn.

Hans skitsnack kan man enkelt kolla upp med ett utdrag från Transportstyrelsen så man kör med ett högt spel och man bluffar ang historiken. Vem kollar inte upp en begagnad bil för 600.000?
Ok, det framgick inte riktigt att säljaren hävdade att det var en enägarbil, så det är förstås en lögn.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Det står till och med i blocketannonsen att det är en ägare.... Kollar man transportstyrelsen blir det ju en helt annan historia...

/DJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.