|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
tråden togs bort försöker med en ny för alla som bara vill höra vad som händer och hur det går. Bilen är som sagt funnen i hammarby såg för bedrövlig ut enligt polisern har inte sett den själv. någon såg den köra utför en trapp blev sen stående. Försäkringsbolaget samt polisen tycker det är konstigt beteende. alla trodde det var ett beställningsjopbb. Ska tydligen inte vara samma man som setts vid bilen när den övergavs som när den blev stulen. ska få se den när polisen är klar. jag vill så klart inte ha den tillbaka. frågan är om man törs ta ut en ny likadan?? är så förbannad och fattar inte hur man kan bete sig så här. ingen av männen är hittade. hoppas så klart att dom kan finna dom men det är väl inte troligt. tänk på vad ni nu skriver så får ni sen höra hur det går för mig med allt. tas tråden bort igen så vet jag inte om jag startar den igen, vet att många vill höra hur det går så snälla tänk på erat ordval. själv läser jag på forumet varje dag vill gärna dela med mig vad som händer mvh Stefan | |
|
Självklart skall du plocka ut en likadan bil om du känner för det. Det är väl inte meningen att någon klåpare skall avgöra vad du skall köra för bil? Tyvärr är det något speciellt med varumärket BMW då det sticker ut i folks ögon vare sig den kostar 15 000:- eller 700 000:- Hoppas också att folk kan hålla fiingrarna i styr och inte sabbar tråden med sina personliga åsikter om allt från MENA folk till white trash pundare så tråden får vara kvar. För er som vill diskutera sådant kan jag rekomendera 2 sidor där det diskuteras liknande ämnen flitigt. Ena är FB och det andra börjar med Avp... BMW M-POWER |
|
|
Vill såklart ha en likadan. Man satsar allt på något man vill ha sen kommer någon och bara förstör den, det känns inte bra. Pratat mycket med polis o bolaget dom ställer upp bra. Men finner dom dom skyldiga???. Kan mitt i all bedrövelse berätta att bilen var grymt bra. Semester med husvagn 1900 kg tog den under 1,2 liter milen vid 95-100km fart. Den hadde bara gått ca 300 mil. Tills jag krokade på husvagnen hadde det dragit 0,76 mestadels landsväg men typ plus moms. Vilken Annan bil gör det som axar under fem sekunder till 100 km samt är bekväm som få rymmer familjen på sina resor samt låter familjepappan sitta och mysa på resorna??. Lovar att berätta vad so händer om tråden blir kvar/ stefan |
|
|
Jag kan förstå att man kan vara enormt uppgiven efter en sådan tragisk händelse men låt det här smälta och hoppas att du inte låter kräken få bestämma över ditt bil val som sagt och uppdatera tråden gärna då och då om hur det hela går/slutar. BMW M-POWER |
|
Karl-Hilding |
Ja tydligen så måste allt vara PK=Politiskt korrekt. Nu blir väl mitt inlägg raderat! Kanske tråden också. |
|
Ibland vet man inte hur buset tänker. En bekant fick sin garagelåsta bil stulen, sedan förstördes den på liknande sätt som TS. Som tur var hade ägaren rest utomlands, försäkr.bol. ville såklart ha det till bedrägeri men fick vackert slanta upp. Tog tid dock för honom.. Det var ju uppenbarligen inte beställningsjobb (om det fortfarande sitter rätt motor mm. i den nu), det lär väl inte vara flyktbilsplan heller (då vill man inte ha vittnen). Kvarstår väl tyvärr bara "impulsrån", någon idiot som sett den och ville "prova lite". Den vandrar runt i bekantskapskretsen tills den sista plantan tar trappan med den... Eller vad tror ni andra? |
|
|
Tror inte busarna ser skillnad på en 520 eller 550 Därför tycker hag du skall köpa en ny Ha deT |
|
|
Nyfiken läste inte den gammla tråden. Men hur blev den stulen ? |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Under pistolhot. "You can call me Bon" |
| Står fortfarande hos polisen. Väntar på att få se den, uppdaterar när jag vet/Stefan | |
|
Om vi ska spekulera lite kring motiv så verkar det ju märkligt att pistolråna någon (vilket väl per automatik gör brottet till grovt?) för en joyride i en M550? Det känn som det är ganska få människor som överhuvudtaget känner till modellen, och även om prestandan är imponerande, så är det prestandan ihop med förbrukning / räckvidd och komfort som gör helheten till riktigt imponerande. Men för en joyride skulle väl "buset" hellre ta en gammal E60 M5 eller valfri Porsche / Ferrari osv om man ändå ska pistolråna någon. Kanske var människan hög och något som bara "hände"? Vilket gör det än mer läskigt. Ska man bli av med sin bil så hoppas man att det är ett beställningsjobb utfört av riktiga proffs. De har inget att tjäna på att skada dig eller utsätta sig själva / andra för fara. De vill bara ha bilen. |
|
| Har du synlig modellbeteckning ? | |
|
Bäste Stefan / TS Jag beklagar verkligen din upplevelse och hoppas som sagt att allt fixar sig till det bästa och att du - inte minst - kommer över traumat. Ber också om ursäkt för mina lite väl salta påhopp på andras inlägg i den gamla tråden... ------------------- Hälsningar //Dr Bilfåne |
|
| Stefan: såg din bil på en bärgare idag, på väg söderut (järna avfarten/e4an). Såg först inte så smälld ut, men jag kunde ej se höger fram, som jag antar var värre utseendemässigt. Beklagar verkligen det som hänt. | |
| Är du säker på att det var den? Isåfall är den inte på väg dit försäkringsbolaget sagt den ska efter teknisk undersökning. Får kolla i morgon. | |
| Det var ingen nummerplåt på den, så helt säker kan jag ju inte vara.. Men en vit M550d med smälld front (höger sida) var det iaf.. | |
| pratat med bolaget samt polisutredarna enligt dom så ska den va kvar för teknisk undersökning/stefan | |
| Ok, då är det ytterligare en M550d som gått ett dystert öde till mötes. :-( | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Stefan nygren, Låt inte buset får dig ändra val i livet. M550d.. Kör. |
| Efter 2 dagars ringande fick jag reda på att den är flyttad fast den inte skulle vara det, så det var nog den som sågs i Järna på bärgare. Dom vet fan knappt var saker tar vägen verkar det som. Arg som jag var krävde jag att få se bilen, dom hadde bytt nummerplåtarna. Skadorna sitter fram under efter trappkörningen. Svårt att se fick ej röra öppna något. Dom ska göra tekniskundersökning först. Typ alla kylare mm är trasigt, vad kan hända med motor mm. Ska försöka få dom att lösa den men det blir väl inte lätt. Nu ska polisen göra sitt och det verkar ta tid, jag vill ju ha besked. Sen till BMW för kontroll vad som ska göras, inte dom 2 roligaste semesterveckorna precis. Samt att frun nog aldrig sätter sig i bilen igen så hoppas bolaget agerar bra/ Stefan | |
| Flyttad till bmw idag så nu får vi väl snart svar vad som ska hända. Skriver när jag vet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.