|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har en BWM 320 Coupé -02 där jag bytt låskista. Låskista och låsmekanismen fungerar som den ska men 1. Om jag stänger dörren (utan att låsa med C-låset) så kan jag öppna med handtaget som vanligt. 2. Stänger jag dörren och slår på c-låset och sedan slår av c-låset så går dörren inte att öppna. (Jag har inte slagit igen dörren i detta läget - utan simulerar detta med en skruvmejdsel) 3. För att få upp dörren i detta läget så får man via justerskruven (sitter under gummiknappen vid låskistans 3 skruvar) så lyfta justerskruven någon millimeter...så klickar låset till och det går att öppna med handtaget. 4. Har sett några inlägg hur man ska justerar låset med justerskruven men jag blir inte klok på vad de försöker åstadkomma. 5. Min känsla är att låset inte drar tillbaka tillräckligt i öppningsläget. Har känt på handtagsvajern som går in låskistan i detta läget och den är slapp...så låset borde dra tillbaka det sista för att klicket ska träda in. Är det någon trevlig person som råkat ut för detta och har ett kanonråd hur man trimmar detta - så skulle jag bli grymt glad! Hälsningar Anders Nöjd BMW Gubbe | |
|
Ingen som justerat låsmekanismen i en Bmw 320 Coupé? Nöjd BMW Gubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.