AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
355

Elektroniska spjäll M 70!

Paap Reeder
Hej!
Önskar att ngn M 70- ägare imorrn hade möjlighet att göra följande lilla test:
Öppna huven - Slå på tändningen- Observera det vä spjället medan Du trycker gasen i botten. Hur mycket rör sig spjället?? Mitt öppnar ca 20 grader.
Kan det vara rätt?
MVH /// Paap Reeder
svardska
Hej Paap!

Mkt riktigt! min gör precis samma sak och den går som en Omega så det skall nog vara så.

mvh
Paap Reeder
Hej och tack för info!
Vet Du att man kan handvrida spjällen i öppningsriktningen! Upptäckte det vid en av mina analyser. Undrar om det skulle fungera med handgas? mitt i all elektronik. Återkommer med rapport när jag fått mer fräs än tomgången på´n.
MVH /// Paap Reeder
svardska
Du kan du ju bara dra ett snöre in i kupen så är alla problem lösta!
svardska
Hur går det Paap? Vi är nog ett gäng som sitter på läktaren och väntar!
Har BMW gubben kommit hem från semestern så du kan koppla upp henne?
Paap Reeder
Hej Vinkeltolvor!
Har inte hunnit fixa nått mer på länge. Nu på torsdag kl 0800 (om en vecka) skall dock jag till Larsson i Huddinge. Åker flak dit och om han är bättre än jag och BMW Power forum tillsammans så åker jag M 70 hem.
Givetvis kommer rapport.
När den sedan gått igång är det nog säkrast att alla håller sig på höger vägkant. Dock behöver Ni inte sakta ner.
MVH /// Paap Reeder
Paap Reeder
Hej Vinkeltolvor!
Lägesrapport: Min M 70 är fortfarande på akuten. Inga fel på boxarna 3+3 i reserv. Likafullt tror hon att insprutarna skall vara vidöppna. Kanske tror hon att det är körning på autobahn i ett svagt uppförslut som gäller varför hon ger allt även på tomgången.
I morgon kommer hon hem i vilket fall. På flak eller per egen motor.

MVH /// Paap Reeder
svardska
hur gick det paap? flak eller för egen maskin.
Paap Reeder
Hej Vinkeltolvor!
Hon har ännu inte gått igång annat än på tomgång - trots alla elektroniska test på firman. Pengarna samt startmotorn - som jag tidigare motionerat rätt häftigt med tog slut.
Får hem henne i morgon på tisdag per flak.
Sedan har jag en del ideér nu när jag fått alla boxarna checkade + viss annan kringutrustning kollad.
Vinkeltolvor är som kvinnor - ett eländes bök är det me´dem men man kan inte va´utan dem.
Mera ori kommer.
MVH /// Paap Reeder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.