|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag funderar på att köpa en 530i Touring -02. Den har gått runt 13500 mil och är en import. Han som äger den nu importerade den 2004 och är den ända ägaren i sverige. Han har haft den nu i 8år ungefär. Han begär 65000 för den. Har inte varit och kollat på den än för den är en bit bort, men är lite orolig för mätarfiffel. Nån som kan ge lite tankar och idéer ang. detta? t.ex. vad jag ska titta efter m.m. Tack på förhand. | |
|
Kolla bilens skick kontra miltalet, kolla servicebok,bes papper etc. Vill du gå ett steg längre så boka en tid hos närmaste BMW verkstad för en kontroll, mer kan du inte göra. BMW M-POWER |
|
|
Varifrån är den importerad? I t.ex. Frankrike och har för mig också Belgien är det straffbart att fiffla med mätarställningen. Och staffen är kännbara. |
|
|
Har han importerad den för eget bruk för 8 år sedan är chansen mycket liten att han fifflat med den. Bilarna som fifflas säljs direkt för att tjäna pengar på. ------- //Lövet |
|
| Vet inte vart den är importerad. Jo, hade den känslan jag med. Ifall de hade varit fler ägare så hade de verkat mer konstigt att den har gått dom milen. Men man får ändå ha de i åtanke. Kan ju va nå fuffens. :) | |
| Kolla besiktningsprotokollen, där kan du se hur mkt den gått varje år i Sverige (om han inte skruvat den varje år). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.