|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en andra bil och då en ca 10år gammal 5-serie. När man kommer till den åldern blir det väl ganska lätt att det blir en reservdelsbil för de som inte vill köpa sina delar eller de som vill sälja men med 0 i inköpspris. Bor i ett lugnt villaområde men det verkar inte vad jag förstår spela någon roll. Grannen som har eller hade en äldre BMW blev av med lite saker på och i sin vid några eller ett par tillfällen. Nu står det en gammal Golf kombi på uppfarten istället. Han tröttnade väl. Har även läst på forumet att en del blir av med lite allt möjligt oavsett årsmodell. Halvförsäkring (som jag tänkt mig på en sån gammal bil) på de BMW jag tittat på kostar mer än helförsäkringen på min 3år gamla Audi A6:a Avant med sportpaketet och annat godis. Så försäkringsbolaget verkar inte gilla den bilen i mitt område Nacka/Värmdö. Får ni ha era bilar ifred? Ni som har halvförsäkring, har hemförsäkringen tagit på sig stöld av bildelar eller är det bara till att köpa tex ny ratt för egna pengar? | |
|
En halvförsäkring täcker stöld och brand, det är väl främst det som skiljer halvförsäkring från trafikförsäkring. Om du kommer få ha bilen ifred i Nacka/Värmdö har jag tyvärr inget svar på, men när jag hade en 10 år gammal BMW fick den vara i fred, men det var en annan del av SVerige. __________ Mvh Grelle |
|
|
Du får väl helt enkelt vidta åtgärder för att få bilen i fred ? Srålkastare som tänds med rörelsesenor. Rörelselarm tex Länk Osv |
|
| Bor i Nacka sedan ca 3 år tillbaka och har enbart kört BMW och ingen har rört nånting på bilen. | |
| Flytta ut på landet, här låter vi nycklarna sitta kvar i tändningen, grannen kanske behöver låna den :) | |
|
Ja Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det enda ställe någon har rört mina bilar är i Ulvsunda (där hände allt utom att ett flygplan störtade, vilket hade varit fullt möjligt med tanke på att jag bodde under inflygsbanan till Bromma). Det har varit hur lugnt som helst på Lidingö (pappas E39-01 blev dock av med sina strålkastare 2006) och strax utanför Kristianstad respektive Varberg. Vill du ha bilen i fred kan det vara idé att välja en E38 eller E39 innan facelift och utan M-Paket för där har du största risken, en facelift E39 med M-paket. Stephan |
|
|
Ok, som sagt, en granne fick påhälsning för sin 5-serie runt 96års modell tror jag. En annan granne med X5:a har inte fått det. Tänkte mer att det var en intressant bil att plocka delar på. Då ska jag alltså kolla innan facelift för att hålla mig mer säker. Eftersom den 5 eller 7 serie jag kommer köpa kommer vara en gris i säcken, dvs många mil, väldigt billig och antagligen några dolda fel så tänkte jag mig endast trafikförsäkring. Händer inget första året eller ett och ett halvt har jag i princip tjänat in det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.