AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.016

Bärarmsbussningar eller

s_
91
s_ahlen
328i-95
Hej, om jag varvar ur rejält på ettan och släpper gasen för att växla liksom det klonkar till och samma ligger jag på 3an i 40/50km/h och trycker ner gasen fort så liksom det dunkar till bakifrån.
Den klonkar även lite ibland när man växlar om man inte möter fint med gas och koppling men bmw har ju haft problem med att deras drivlina låter lite så det behöver inte vara något fel.

Kan ju vara silentblocken med men jag undrar om de skulle kunna vara en bussning eftersom den går väldigt fint på vägen?

Tacksam för svar!
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Jag har samma problem! dock är mina bärarmsbussningar nyss bytta så till 99% tror jag det är någon av silentblocken som du säger,

Länk

7st bussningar totalt att byta..
s_
91
s_ahlen
328i-95
Jalapan: Okej men jag blir mer och mer säker på att det är silentblocken.
Pratade med en kompis som hade haft sopslut sådana på sin e34 och han beskrev liknande symptom som att den klonka vid växlingar etc.
Bärarmsbussningar tror jag inte det är.

Ska höra med han vart han köpte dom, dom fanns tydligen för 150kr/st på en sida där han köpt dom! Kan länka när jag vet sidan!
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Kan vara dom yttre främre bärarms-bussningarna bak med.
s_
91
s_ahlen
328i-95
Werpa: Jo kanske de men symptomen jag har tyder på silentblock pratade med claus på Länk

Han skrev att de förmodligen är silentblocken men att det även skulle kunna vara diffupphängningen som är kass.
Ska köpa bussningar av han snart och prova byta.
Finns ju 4st silent block på E36 328.
Länk

Nummer 2 och 3!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.