|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag tvättade bilen idag ser jag en 1dm lång repa vid min antenn, rätt djup. Tittar närmare på den för att lista ut hur jag fått den. Inser att någon har försökt bända loss fenan, förmodligen med en skruvmejsel då repan är jämn i kanterna. Hur ser det ut under fenan, är det hål ner till undertaket för antennkabel så det nu är risk för rost/mögel pga av vattnet? Eller kan man avvakta lite med att försegla/sätta fast fenan, har inte riktigt tid att åtgärda det nu på en gång men vill ju inte vara ute och köra i regn (skall regna imorgon) ifall det riskerar följdskador. Vad tycker ni man skall göra med repan, fylla i med lackstift eller skall man ta det på försäkringen och lack om taket direkt? Tack på förhand | |
| Bäst resultat fås genom omlackering. Jag hade börjat med att fylla i med lackstift och sett hur det blir. Blir resultat inte tillräckligt bra är det omlackering som gäller. | |
|
... kan du ta en bild? Blir lättare att förstå då. ---- BMW CS #6212 |
|
| Provade lackstift men blir inte bra. Pratade med försäkringsbolaget och gör jag polisanmälan så går det som stöldförsök istället skadegörelse med lägre självrisk som följde. Så det får bli omlackering. Kan ladda upp en bild när jag kommer hem. | |
|
Här kommer en bild. Länk |
|
| Nej, lackstift är inget alternativ för den skadan. Du får polisanmäla skadan och sedan lämna in bilen för att få det åtgärdat. | |
|
Skall polisanmäla det på mån och sen boka tid. De försökte även sno BMW emblemet på huven, inte lika stora skador där så får se ifall de godkänner även omlackering av huven. Är mest orolig för ev vattenskador som kan uppkomma ifall jag kör i regn. Eller är det inget att oroa sig för? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.