AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.454

VARNING! BMW 530 xd

Mo
10
Mormider
525i e60 -04
farsan köpte denna bil för etag sedan, blev massa strul då den tröck in disel i oljesystemet så 20mil efter oljebyte så var oljenivån LÅNGT över maxnivå, han fick återköp på den efter att BMW gjort lite diverse upptäckter. blev loggad till över 26.000mil, lite diverse givare till ABS, Airbag m.m som inte var okej, växellådan och motorn läckte olja samt att cylinder 1-2-3 inte blev godkända på komptest, BMW rekomenderade motorbyte! vid köp fanns inte heller någon dokumentation som det står i annonsen

skall tilläggas att jag nu inte vet vad som är åtgärdat men en lite heads-up vad som ska kollas om nu köp är av intresse

Länk
Citat från denna tråd Länk
"Men masmo bil ska man absolut undivka med då dom är riktigt fifflare har en polare som blev riktigt blåst på 50lappar. ärandet ligger nu iallafall hos arn, och Nu har det gått ett år"

Kan du styrka att JAZ 718 har skruvad mätare?
Mo
10
Mormider
525i e60 -04
vet inte vem eller vilka som gjort nått med mätaren, men farsan har papper ifrån BMW att dom loggade bilen till över 26.000mil
Det var det jag menade, finns det på papper så kan ingen hävda att det är smutskastning i illvilligt syfte. Annars är det lätt att det blir ord mot ord och då vet man inte vem man ska tro på.

Bra att du varnade :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Snarare borde väl firman polisanmälas om dom nu vet att mätarställningen inte stämmer...

/Mats J
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
www.allabolag.se visar att bolaget är rätt nystartat. Vimpelhandlarna har kommit för att stanna:)

Mvh
Asken
Såg även att dom har sålt andra full utr BMW med låga mil långt under Svenska samt Tyskla priser.

Den typen av företag borde inte få finnas på marknaden.
Man får hoppas att ingen köper bilen, men tyvärr är priset alltför lockande för dom som inte vet hur man kollar upp en bil.

//Jimjam
Som det står i annonsen så har bilen bristfällig mätarställning dvs. den är backad och mätarställningen kan inte garanteras, och gällande Askens kommentar sen när blev ett 6 år gammalt bolag nystartat? Kolla upp era fakta innan ni skriver.

Gillar hur allt skrivs på nätet men om det är något som inte stämmer eller något som ni undrar över så kan ni alltid kontakta firman FÖRST istället för att smutskasta på nätet.

MVH
Mo
10
Mormider
525i e60 -04
spännande att annonsen har ändrats, för så stog det inte för 2 dagar sedan. och jag smutskastar ingen, jag säger bara som det var när farsan köpte bilen, skrev även att jag inte vet om något åtgärdats, så ingen smutskastning, bara info om hur bilen va när den blev såld till oss!
Rasuul: Var det någon som trampade på en öm tå?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det stod absolut inte felaktig mätarställning i annonsen som låg ute innan den här tråden skapades...

-------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Den är ju inte fullutrustad heller.. Och det är inga komfortstolar fram. :-/
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Men nu tycker jag faktiskt firman agerat vettigt och korrigerat det viktigaste felet i annonsen.

/Mats J
54
17
540iAT
540iAT -95
Jo, men det gjorde dom nog bara för att dom vart avslöjade i den här tråden. Rasuul kanske som säljer bilen?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Andreas, jo, det gjorde det. "Det stod absolut inte felaktig mätarställning i annonsen som låg ute innan den här tråden skapades.."

MVH
Robert
wr
43
wrizon
528 -98
Har köpt en Audi på ovan nämnda firma. För mig var det inga problem, allt stämde, bra pris, schysst mottagande..
Mo
10
Mormider
525i e60 -04
nu har hottentottarna gjort igen, tyvärr så är bilen såld till någon stackare i gällivare, men det roliga är att dom sålde bilen med farsans fälgar på och han får ingen ersättning för detta, skulle rekommendera alla att hålla sig där ifrån då dom verkar lite opålitliga att göra affärer med
Mo
10
Mormider
525i e60 -04
dom slängde även ut honom ifrån deras lokal när han var uppe och pratade med dom, sa att han inte hade något där att göra även fast dom har STULIT hans fälgar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.