AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

Servicekostnad för e91 i malmö?

bl
270
bluetrain
x3 msport
Skaffade mig härförleden en 318dA som gått 12k, en mkt trevlig bil som jag är mkt nöjd med. Indikerade service så jag kollade upp alternativen och valet föll på mechanum (malmö). När de läste av nyckeln sa servicekillen att "allt utom bromsvätska/bromsar" behöver bytas och rabblade upp en massa filter osv.
Denna standardservice kostade 5560kr.

Eftersom jag är helt novis på bmw:s service frågar jag er rutinerade som servar bilen i malmö med omnejd. Är det ett skäligt pris för denna typ av service på en aukt. verkstad?
E91 har ju ett system som själv säger till vad som behöver bytas vilket är individuellt från bil till bil. Det är lite svårt att göra en bedömning om priset är OK eller inte på de uppgifter du ger.
Är det däremot endast frågan om olja+filter+kupéfilter är det dyrt tycker jag. OM det däremot rör sig om en större genomgång och byten av diverse delar låter det ganska rimligt för en auktoriserad verkstad.

Nu har jag aldrig använt mig av Mechanum men vad jag läst på forumet verkar de inte billigare än exempelvis Förenade Bil men de har en del andra fördelar som lokala erbjudanden och fri lånebil tex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.