|
|
|
|---|---|
|
hejsan har en bmw 528 touring år 99 som känns slö ligger man och kör och ska göra en omkörning så händer det inget när man gasar men när man kör på farthållaren så funkkar de?? .. mvh | |
|
Kan vara många olika orsaker till ditt problem, börja med en avläsning av felkoder! Låter som en givare har sagt upp sig, kamaxel eller vevaxel, men det är svårt att säga med så lite info. |
|
|
Eller potentiometern i gaspedalen? /Mats J |
|
| Hej ok men om de va kamaxel och vevaxel skulle den väl inte funka som den ska på farthålaten ? | |
| Bilen gick bra fram till igår sen kände ja vid en omkörning att den va inte lika pigg när man trycker på gasen känd precis som att den inte svarar till hundra när man använder gaspedalen sen när ja slog över till farthållaren och öka hastigheten gick den som vanligt .mvh | |
|
Säger som Mats J, Kass gaspedal eller spjälllägesgivare. Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
| Kan man kolla de på något vis utan att felsöka? Mvh | |
|
Man kan ju alltid börja byta saker man misstänker men det absolut enklaste är att kolla felkoder, finns säkert nån verkstad i din närhet som kan läsa av felkoder för en blygsam summa. Jag har bytt vevaxelgivare 1 gång och kamaxelgivare 2 gånger, alla gånger har jag märkt det genom att bilen blivit slö på låg o mellan varvtal, när veven gick så fick jag också tjuvstopp och "hack" i "gången". Farthållaren funkade vid alla tillfällen! |
|
| Ok tack ja tjuvstanna har den gjort en gång för mig . Kan tilllägga att den e lite svårstartad också de va den inte innan .. mvh | |
| Jo lite svårstartad har min också vart vid alla tillfällen, speciellt när den var varm. | |
| Ja men då så då har vi hittat bekymret för de är samma på min :) tack för alla bra svar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.