|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 540ia 97:a som går riktigt bra. Klockren på alla sätt och vis. Men idag så började allt med att stereon inte fungerade, jag testade lite olika grejer och märkte att även tutan och alla knapparna på ratten inte heller fungerade. Bytte ut lite säkringar osv och då började radion direkt. Ratten vaknade ett tag efter. Så allt var frid och fröjd tänkte jag. Sen märkte jag att mina bromsljus lös konstant. Micklade lite igen med säkringarna och då fungerade det igen. I samma veva som det så slutade ratten, tutan och radion. Sedan när jag åkt i typ 15-20min så vaknar radion, testar tutan och den fungerar med. Men efter att jag stannat bilen i ca 10 min och åkt igen så har jag samma strul igen :/ tutan, ratten och radion/gps fungerar ej. Sorry för lång text! Någon som haft liknande strul? Vad beror det på? Tacksam för all hjälp jag kan få. MVH | |
|
Lägger vindrutetorkarna av med? När det händer att grejerna lägger av prova att fälla ner solskyddet och dra luckan för makeup spegeln åtsidan och börjar grejerna funka då så är det troligtsvis en detalj till tändningslåset som är på väg att gå sönder. Om du söker i forumet så hittar du mer info och även vad detaljen heter. Har för mig att den heter kontaktstycke. |
|
| kolla på Sök inlägg skriv in 61326901961 i 5-serien så får du mer info | |
| Tack för snabbt svar. Ska testa imorn :) | |
|
Det var exakt som du sa Hero.. Allt fungerar när jag drar makeup-spegeln åt sidan. Vad kostar ett sånt där kontaktstycke? Lätt att byta? Tack för hjälpen! :) |
|
|
Gött att felet är hittat. Den kostar mellan 400-500kr på BMW har jag för mig. Den var ganska smidig att byta , jag följde ett mektips. Men jag kommer inte ihåg var jag hittade mektipset. |
|
|
Jag hade sparat länken som en favorit. Här kommer den Länk Guiden är för E38 men det ser nästan samma ut på E39. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.