|
|
|
|---|---|
|
Akut fråga: Jag tror (är ganska säker) på att mina bakvagnsbussningar (silentblock?) börjar ta slut. Det känns som att bilen går "hårdare" över gupp än normalt (Det lixom slår lite bak i bilen i kraftiga gupp). När man nästan står still med bilen och bromsar hårt gnisslar det bakifrån, och när man kör ner för ex.vis en trottoarkant så rasslar och skramlar det bakifrån... Nån som känner igen symptomen? Nu till den viktiga frågan: Kan det hända nåt om man kör med bilen i det här skicket? Är i stort behov av att köra 40mil motorvägskörning i helgen! Törs jag det, eller är det dumt. Kan nånting annat gå sönder om jag har otur? Eller är det värsta som kan hända att mina 40 mil blir lite obekväma? Snabba svar är inget hinder =) //Koffe | |
|
tror jag inte ,,jag har kört med min nu ca 200mil ska byta på måndag!!! |
|
|
Ok... så på måndag vet vi om nåt annat tar stryk asså =) //Koffe |
|
|
Det är inte så att du nyligen har bytt fjädrarna bak på bilen? Jag hade samma symtom nämligen när jag precis hade bytt mina fjädrar bak och det visade sig sen att jag hade fått ett "måndags-ex". De var nämligen för stora (breda) så de gick i den nedre fjädertallriken. Kan ju vara det om inte annat. |
|
|
Nope, inget bytt... Fast tanken har slagit mig att en va fjädrarna kanske gått av. Försökte kolla det häromdan genom att hissa upp bilen bak med domkraft. Jag tog aldrig bort hjulet, men fjädern "kändes" hel, om man nu kan känna sånt? Det skulle ju kanske förklara rasslet om inte annat!? //Koffe |
|
|
Min klonkade och skramlade från bakvagnen över gupp och ojämnheter när ena stötdämparen gett upp, har dock även köpt bakvagnsbussningar som ska bytas inom kort, kan nog vara bra att byta dessa också tänkte jag. www.malte-racing.com |
|
|
Nåja, nu har jag lånat en bil till helgen, så bimmern får stå... Får ta reda på vad felet är senare! Malte: Att dina stötdämare tar stryk lär väl inte vara så konstigt, med tanke på höjden och så menar jag =) //Koffe |
|
|
Koffe: Det är det värt! www.malte-racing.com |
|
|
Hehe... det är väl det =) //Koffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.