|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att nackstöden antingen åker lite upp och ner när de själva behagar eller inte rör sig alls. Nu på slutet har de nog inte rört sig alls när jag tänker efter. Är det en säkring som styr dessa och i sånt fall, är det någon som vet vilken det är? | |
|
En säkring har inte intelligensen att sköta upp- eller nerfärd......... Du får nog söka efter problem med styrdon eller reglage. |
|
|
Okej tack så mycket för svaret. Kan dessa fel identifieras med en diagnos eller måste jag lämna in den för manuell felsökning? |
|
|
Det mesta sensorstyrda kan registrera felkoder, frågan är väl därför om denna funktion är sensorstyrd och om Ja, har det lagrats något i felkodsminnet? ---- BMW CS #6212 |
|
| Det verkar vara 2 styrmoduler inblandade, vänster och höger bak. Har kan du hitta lite info, Länk | |
| Stort tack för all hjälp! | |
|
Mina beter sig på samma irriterande sätt. Blev väldigt mycket bättre sen jag monterade in ett nytt AGM-batteri. Helt "felfritt" blev det inte men du kan stänga av funktionen genom att i ditt armstöd stänga av möjligheten för baksätespassagerarna att kunna öppna/stänga sina fönster. Det finns en liten grön lampa som ska lysa i din knapp när funktionen av aktiverad. Varför denna manöver stänger av nackstöden blir jag inte klok på men det funkar. Och ibland beter dom sig helt exemplariskt även om jag glömt att knappa bort dom. Finns ingen logik (som jag kan komma på då). Måste ju finnas en sensor i sätet som reagerar på att någon sitter i sätet och då skickar upp stöden. Kan det kanske vara så att den sensorn med tiden "glappar" eller på annat sätt mår illa? På min är vänstersidan mer levande om man säger så. Skulle bra gärna få fason på detta men den länken som Kane bidrog med säger inte mig så mycket så om du kommer på nån lösning så posta gärna :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.