AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.800

Köpråd BMW M5 E60

Sida 2 av 2
Ja, i onsdags så var jag på väg att köpa första bästa men nu har jag lugnat ner mig lite :)
Viktigt att få rätt. Torstens bil vore ultimat.

Tidigare när jag har köpt bilar så har det varit att vara snabb som fan innan de går, det kanske inte riktigt är samma sak om M5or då de är lite specialla bilar och tar längre tid att sälja?

Idag ska jag åka och titta på den här M5an, den ska tydligen ha mkt saker fixat, som ngn pump till växellåda och något annat som många 05or har problem med?
Den har även extra bmw garanti till nästa år som han har betalat extra för vilket lät intressant, alltid servead på samma bmw-verkstad sedan ny, 4 ägare.

Den är helt original, sitter t.o.m 19" fälgar med friktionsdäck(hehe) på då han inte ville köpa tidigare ägarens 20" hartge. Inget annat avgassystem eller v-max eller nada. Elhiss bak och lite mer utrustning dock.

Länk
den senaste länkade har lite småläskiga lister tycker jag men det är ju en smaksak, skinnet ser läckrare ut, verkar dock ha varit en del fel på bilen tidigare...

Tycker som ovan att Torstens bil är den särklassigt finaste av de länkade.

/Anders
Ja jag såg listorna också lite. de kostar inte så mycket. Jag har sett flera M5or där de är slitna, är de dålig kvalitet på den eller? Någon som vet?
träimitationslisterna är klart mera känsliga än de vanliga alulisterna, likaså när det är pianolack och liknande, räcker du är lite oförsiktig och "dammar av" med ett fuktigt sämskskinn o du har lätt lite smårepor.

/Anders
Jaha! Du menar trälisterna? Jag trodde du menade dörrlisterna. hmm.

Går väl o byta ut allt? Jag tycker trä vanligtvis är fint men i en M5a känns det lite konstigt.
Vad finns det för sidor för att köpa från tyskland själv? Bra sidor som blocket?
Never mind, jag httade ett gäng :)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad är det jag inte förstår? Du var ju tvungen att köpa via bilhandlare skrev du ju tidigare.

Här har du en bra bil, Länk

Sök på denna sida, ärliga bilar, Länk
Hej! Jo exakt. Bilhandlare måste jag gå genom för krav från bank. Också svensk tydligen vilket jag var osäker på.
Jag har diskuterat rätt mkt med Torsten nu många gånger och det blir helst denna, men får avvakta lite på bilfirman tyvärr.

Richards M5a Kungsbacka
Länk
Under tiden så har jag kollat på denna bil, då han ändå var i sthlm. Den var verkligen superfin! Inget att anmärka på förutom att den är danskimport och hade ingen headup. Fan vad jag saknade headupen. Superfin i lacken och gick jättebra. Nästan nybilsdoft innuti.

Jag kollade även på Leifs M5a i Katrineholm.
Länk
Fin bil, den var dock blästrad i front och stolarna lite nedsuttna. Den gick väldigt mjukt - nästan lite för mjukt nu när jag har testat rätt många M5or. Tror dämparna/fjädrarna behöver bytas. I övrigt inga som helst konstigheter. Allt fungerade finfint. Snyggt med svart innertak

M5 i Uppsala Bil
Länk
, superfin. Den gick otroligt bra. Allt var finfint men när jag hade mellangas på ettan och slog i tvåan så sa det PAAAANG! Läskigt.... Den hade lite stenskott på motorhuv men allt var i tipp topp. Stor elogé till företaget och Ulf där som var extremt trevliga och hjälpsamma. Tråkig färg på den. Silvergrå. Men allt var tipptipp och fint.

M5 på Bilia Kungsängen
Länk
Ja vad ska man säga.. Jag gjorde en egen tråd om denna. Vilken skitbil. Tickade o hade sig. Skrev en väldigt negativ recension om firman om deras bilsäljare på rejta.se också.
Tickadande motor, dåligt acceleration, trasig cigghållare, repad bakfront, omlackad front men inte motorhuv, fattas servicestämplar mellan 2000>7000 mil. Boken eftertryckt.

Den i uppsala är väl den bästa jag har kört och tittat på. Jag vill verkligen ha Torstens bil men det är upp till bilhandlaren att fixa. Just nu håller en annan firma och letar tyska bilar åt mig som de importerar åt mig. Får se vad de kommer fram till, spännande!!!
Det blev torstens bil :) Supernöjd! Helt galet fint skick.

Ryktet på stan går, 10 pers har lagt till mig på facebook som jag har ingen aning om. Att det kan bli sådana rabalter om en M5 E60? hahaha.

Länk
Lasse Karlsson
mryellow!

Grattis till en underbar bil! Har haft min nu dryga 2 år, och är supernöjd! Dessa bilar har allt! Åker ofta till jobbet med 5 man, och i helgen hämtade jag 3 kubik ved hos svärgubben! skulle vilja se Porschen eller ferrarin med släpkärra på!

Sen när man vill har man den som supersportbil, ja! den har verkligen allt! Det enda negativa är väl soppagförbrukningen, det tankas lite för ofta! men man lever bara 1 gång!

Ha det gott med nya pärlan! du kommer att få massor med härliga mil!

HA DET!"

modolasse
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Gratulera :-)

Hehe du har gjort en spännande tråd desutom.. Lite som att följa en skattjakt.
En skattjakt med ett lyckligt slut :)

"Att betala underhåll till sin frånskilda hustru
är som att amortera på en kvaddad bil."
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Gratttis,
har själv köpt mig en M5 E61 för några veckor sen och det är en underbar upplevelse.

Det överträffar tankningarna ;)

Tack så mycket alla! :) Ja det var en rätt lång skattjakt, men helt klart värd all väntan! :)

Ska länka in projekttråden från garaget sen när jag är klar. Men det som står på planen nu är byta lite LED, köpa eisenmann bakdämpare samt x-pipe och sänka den 60/40 så den blir lite lättare att köra på Nürnbernring.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Slå inte in den adressen i GPS'en bara.. :P
hehe, klarar den inte dte menar du eller kommer man till fel ställe? Eller menar du att man ska mata in Nürnberg, Germany istället? :)

För övrigt så är ju GPSen i bmw helt värdelös, men tur man har en iPad med navigon/waze :)
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Tror Sani menar stavningen;). Nürburgring ska de va.

Mvh Mathias

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Haha ja det är bara 25-30 mellan nurburgring o nurnburg ;-) snabbt justerat med en M5 ;-)
HAHA! JA exakt, det går ju rätt snabbt! Min är begränsad till 250 tror jag, men det går ju fint att köra 277, sen är det något som rycker ur pluggen :(

250 känns som att köra 110 ungefär.

Här är bilen på garaget! Gå gärna in dit och kommentera/rösta, kan ju fan inte ha 4.36 på min Volvo s90 och 3 poäng på M5an?!?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.