|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkt och byta ratt till min e36 coupe 96.. Den har airbag, Och ska byta ratten till en utan airbag. Ratten jag tänkt köpa har airbagmotstånd, så lampan kommer Ej lysa. Men Vad säger besiktningen att ratten är utbyt till en ratt utan airbag? Hur vet jag om bilen är helbilsgodkänd? är det efter en vis år tal eller vad? Bilen är imorterad -00. Reg Rot010. Har försökt ringa till BP men dom har bara frågor för teknikska frågor ons - tisdagar tyvärr.. Tänkt och åka till bp och fråga imorgon annars.. Mvh! | |
|
Ratt kan du byta utan problem. Bara air bags lampan inte lyser. Du måste även ha en fungerande tuta. Får du inte rätt på den som finns i ratten, kan du koppla till en knapp istället. Är lagligt och okej det med. |
|
| Om det står i reg-beviset T14 A + ett typgodkännandenummer så är bilen helbilsgodkänd och de är inte tillåtet att byta ut ratten! | |
| Var på BP nyss och dom sa nej, "Man får inte ta bort säkerheten från frabrik" nåt likanande kommer inte riktigt ihåg hehe. Om det är en hobby bygge eller vad dom sa så finns det andra regler som säger imot. Men dom sa nej, och det var det ända som jag var ute efter. :) Tyvärr :( | |
|
Aldrig de sagt något på mina, varken på mina E36:or eller E46:an jag har nu, men inte väckt björnen som sover heller :). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.