|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag skall sätta drag på min BMW 118D M-Sport -08 men är väldigt fundersam kring vilket drag och framförallt vilken elsats man ska satsa på? Jag fick ett bud från BMW på avtagbart drag + motorvärmare på 17300 kr men de pengarna är jag inte så sugen på att lägga. Jag hittade detta på blocket Länk Ett Thule drag + en "anpassad elsats" för 3450 kr Elsatsen är säkerligen inte original men den kommer enligt säljaren från en europeisk tillverkare, vilken vet jag inte då jag fortfarande väntar på ett mail med monteringsanvisningarna. Det är här jag är lite orolig så man inte får massa spännande felmeddelanden på elsystemet när man installerar något som inte är original. Är detta något jag ska vara orolig för? Brukar man behöva skarva kablar någonstans eller är det bara att trycka in elsatsen i en kontakt och allt är klart? Alla säljare skyltar med vad det är för märke på dragkroken men ingen skriver mer än "modellanpassad elsats" vilket jag tycker är lite konstigt. BMW originalleverantör av dragkroken är ju westfalia men vad är det för originalleverantör av elsatsen, är det också westfalia? Tack på förhand! / David | |
|
Jag har en Westfalia krok på min 120D och den är mycket lik BMWs egen, men inte helt identisk. Elsatsen jag monterade vart en BMW original, och den kopplades in på baksidan om säkringsboxen, lååångt där inne innanför handskfacket. Samt även i bakstammen på bilen, med en egen liten styrbox bakom höger bakhjul. Kabelsatsen kostar strax under 2000:- bara den. Ganska bökigt var det, men allt funkar som det ska, och den avaktiverar även PDC när man backar med släp. / Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.