AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.579

Bakluckan har gått i baklås!

Da
10
Danne87
750iA -96
328i -96
Hejsan, min bil blev strömlös och jag provade och lirkade med nyckel för att se om bakluckan gick att öppna när strömmen var borta, men jag fick upp framdörren efter många om och men.

Men nu till saken att bakluckan gått i baklås och där har jag bakfälgarna som ska få nya däck på fredag. Nån eller några som har tips och trix hur jag ska göra eller har varit med om samma problem. Ska nämnas att det är en softclose lucka.

Tacksam för snabba svar.

Mvh:Daniel

Jo
73
Joakim_79
230i coupé 2018
Jag kopplade ett batteri till jumpstart kontakten i motorrummet när min blev strömlös och fick upp softcloseluckan på det sättet.
Da
10
Danne87
750iA -96
328i -96
Jag har den i laddare nu under natten och ska se imorgon om den går upp då. Annars får jag väl ta och sätta mig på luckan och gunga samtidigt som jag låser upp för det ken ju vara gränsläget till luckan som ballar ur iom att det står att luckan är öppen i info displayen.
Da
10
Danne87
750iA -96
328i -96
Det har iaf löst sig nu efter lite tjafs och mycket ilska.

Jag försökte klättra in genom hålet i armstödet men fastnade när jag skulle in och skar mig lite grann varstans på kroppen, ska påpekas att jag är 190cm lång och cirka 100kg tung så det var nog ingen rolig syn men optimist är man!

Blev arg och tog en av nycklarna som jag hade i reserv (har 3st reserver) och tog min lilla rörtång och sen in med nyckeln i låset på med tången och börja vrida och efter att ha tagit i ganska mycket så pangar luckan upp.

Problemet som hade uppstått var att lås stången från låsmotorn till själva mekaniska låset hade hamnat i nått mellanläge och därför funkade inte luckan.

Men nu till det positiva är att jag kunnat motionera upp låsen och lära mig att jag inte är så liten som jag tror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.