AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.295

"Originalservice" för 999kr, letsdeal

el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Hej!
Vågar man sig på detta, tror ni?
Min 120d slog precis om till 9000 mil, och det är snart dags för en service.
Jag undrar om det finns några risker, samt om någon som har erfarenhet av stället?
Hittar ingenting skrivet om det.

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vad menas med "originalservice" då?
Vilken nivå är det på servicen? Antar att det är lite mer än en vanlig oiljeservice då värdet ligger på 4500:-
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Ringde verkstaden men fick ingen riktig klarhet i det, de svarade inte på själva verkstaden och i receptionen sa hon att det gällde en "basservice", hon visste inte mer än så. Ska försöka nå dem under dagen.
Finns en regel som heter "there are no such thing as a free lunch". Det trista är att den gäller nästan jämt men det vore kul med ett undantag som bekräftade regeln :-)

Utan att ha några belägg gissar jag på att det rör sig om en vanlig oljeservice, dvs olja+filter. Iofs ett bra pris på detta men flera märkesverstäder erbjuder ofta "nice-price" service till äldre bilmodeller för mellan 1000-1500kr.

Det finns extrem fall där även ett oljebyte kan landa på en bit över 4000kr som tex Audis long-life service. Ett tacksamt referensobjekt för konkurrerande verkstäder.
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
som det mesta på Letsdeal så är det givetvis mumbojumbo, kolla in deras målare som tar 850sek/timme "normalt" enligt dealen, nu bara 300sek inkl RUT avdrag. ett samtal till samma firma gav ett pris på 280sek/timme inkl RUT. bondfångare.
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Om något låter för bra för att vara sant så är det nog det också, men nu har man lite kött på benen i alla fall.
Basservice brukar vara oljebyte med filter + spolarevätska samt alla kontroller, det mesta i service är ju kontroller, smörning av gångjärn m.m.
finns ingen anledning att frångå inspektioner enl. servicebok, fråga om det görs enl. bok och serviceindikator? Om inte glöm det! Byta olja & filter kan du göra själv för halva priset.Mvh,

mrMPOWER
Äen om det är en basservice med oljebyte så är det billigare än att lämna in den på bmw.
Delorian: "Smörjning av gångjärn" som servicepunkt? Du driver med oss antar jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.