|
|
|
|---|---|
|
Vad är att föredra, Carsoft senaste versionen (orginal från Carsoft ) ca 650 Euro eller kinaversionen av Autocom för ca 140 USD. Jag hade en diskussion med min granne om detta då han går i tankarna om att köpa sig någon av dessa. Jag själv rekommenderade Carsoft då det trots allt är en "ärlig" köpt programvara med interface som man vet fungerar. Det finns ju andra alternativ också ;-) , men av dessa två vilket är att föredra? | |
|
Autocom skulle jag ha valt av dessa två. Klart smidigare grafiskt gränssnitt plus att den kör alla märken. Vad är det för bil han ska diagnostisera? Jag kör BMW Scanner 1.4 på mina E39:or, klockrent för diagnos och dessutom med möjlighet att programmera bilens funktioner. |
|
|
Köpte precis ett Autocom från Kina för 100$ inkl frakt. Fungerar bra till äldre Saab och Volvo. Till BMW är nog BMW Scanner ett bättre alternativ. Kan betydligt mer än Autocom. Såg på en del forum att de klonade Autocom har problem att kommunicera med BMW. Har inte testat på BMW själv. Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
Bil som skall diagnostiseras primärt är ju en e65 750. Det som talar för autocom är ju att den klarar flera märken. Av det jag hört så skall autocom (kinaversionen) fungera bra på bmw. Har någon kikat på den senaste (köpversionen) från Carsoft? Det finns en demo av den här: Länk Med tanke på hur lågt euron står nu så är det inte speciellt mycket pengar för den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.