AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.897

Låg Euro-kurs- köpa kvalitetsverktyg

Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Funderar på att köpa lite verktyg från Tyskland nu när Euron sjunkit. En momentnyckel, 3/8" hylsnyckelsats och någon fast nyckel och tång är det som är aktuellt. Hazet verkar ju göra bra grejer och deras sortiment finns åtminstone här: Länk

Någon som känner till något bättre ställa att handla från?
Visa användare
301
Fredrik1971
Då var det beställt. Frakten från firman jag länkade till gick på 19.75 Euro och Paypal ville ha 5.50 Euro. Ska bli intressant att bekanta sig med Hazet och Knipex.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Fina grejer. 3/8"-satser är mest användbara i mekandet. Vilken sats köpte du, såg att de hade många att välja på?
Visa användare
301
Fredrik1971
Från Hazet blev det hylsnyckelsats 882-1 som innehåller 1/4"och 3/8" samt en uppsättning fasta nycklar som heter 450N/12NRS. Från Knipex blev det en plattång och en liten polygrip.
Visa användare
301
Fredrik1971
Med verktygen jag köpte följde det med en Hazet-katalog som jag suttit och bläddrat i på kvällarna. Kan vara intressant att veta att de säljer en hel del specialverktyg till BMW, från avdragare till kullersten och silentblock till verktygssatser för motorrenovering.
Visa användare
301
Fredrik1971
Kanske inte just till kullersten......
no
163
novaland
520iA Touring -10
Nån som vet om det finns några domkrafter som kan drivas med en 17mm eller 19mm eller 21mm hylsa? Skulle vara smutt å köra mutterdragarn både för resning av domkraften och för att dra av muttrarna.. Det som grämer mig mest e detta pumpande med garagedomkraften...
no
163
novaland
520iA Touring -10
Typ sån här som nån har gjort en adapter för själv,, kanske är lättast/billigast? =)

Länk

pi
93
pixworld
520d (F11) -15
Det är ingen som köpt en Flex polermaskin från Tyskland?
Om jag inte har fel sär Flex en tysk tillverkare
Den låga euron gör ju att priset för ny maskin hamnar ungefär som en begagnad här hemma
/Pix
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Det stämmer, Flex huvudkontor verkar ligga mellan Stuttgart och Heilbronn. Att det är bra grejer vet du kanske redan så det är bara att slå till. Frakten borde inte bli dyrare än 150 kronor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.