AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.822

525da, har den Lci? Har den all uppdatering man behöver? Köpsugen!

Da
51
Danjel_
320 e30-91
Länk
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Andreas Lövgren, du har ju en 525da. Så du har väl koll på den här modellen! Är det något speciellt jag ska kolla?!
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Lci: ja från 2007.

Kolla så allt med bakluckan fungerar: torkare, fjärrkontroll och belysning. Brukar bli kabelbrott i bakluckan.

Lådan att den växlar och går bra.

All belysning fram fungerar.

"You can call me Bon"
fredde 7
LCI ja från 2007-03 får du nog lägga till.
Ta om möjligt reda på om den varit chippad, Säger en del om ägare samt bil.
Kompressorn till nivåregleringen är känd som dyr och ofta trasig. Ta bort plasten under höger sparklåda och titta och lyssna om den verkar frisk.
Sitter det Halvslitna RFT på så är bilen knappt körbar, prutläge!!!
kolla bmw,s välkända galvblåsor, är vanligast under shoppingluckan, samt i området runt regplåt.
Som Ronald ovanför skriver så är kablarna i bakluckan ett till problem.
även microswitchen i shoppingluckan falerar emmellanåt, men är ej kostsam att byta.
bilen såg trevlig ut och kan nog vara värd en titt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kompressorfelet ska vara åtgärdat på LCI modellerna men självklart är det värt att kolla tillsammans med all el i bakluckan. Annars finns inte så mycket att kolla på egentligen.

-------
//Lövet
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Tack för snabba svar! Ja baklucka och kablar har jag läst mig till på e61. Kan ju vara smart och lägga till en blocketförsäkring om säljaren godkänner det. Har också läst om automatlådan som kan krångla, men det verkar inte vara så vanligt?! Bra utrustning tycker jag, navi, panorama, etc. Det var ju nya sommardäck, vet ej om det var run flat däck..
Bor ju utanför Västerås så det är ju ganska långt, men ska till Göteborg i helgen. Får se om den finns kvar då..
Vad är ett bra pris egentligen? Lr ligger den bra redan?
fredde 7
Danjel:Bra pris....200000kr jämt.
Är inte jättelätt att sälja bil för 200+ om man inte erbjuder finans.
fredde 7
Danjel: Det ser även ut som diffusorn bak är sönderkapad, vanligt att oseriösa dragkrokmontörer gör detta.
Trevlig utrustning skriver säljaren, Men faktum är att den saknar det trevligaste comfortstolarna. Detta får denna bil att bli kall för alla "bmwkännare".
ett bud på under 200 med andra ord
LCI började byggas redan 2006 och många pre LCI kan ha stått länge. Så det gäller att kolla bilder.

Stephan
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Bilen är såld.. Tack för all feedback iaf!
fredde 7
stephan: Kan du länka till ngn info om detta du skriver? Jag trodde/tror Lci med bla cobraspaken kom mars 2007. det är den info man får i Dis samt realoem.....
ursäkta sidospåret.
fredde 7: Sorry för sent svar. Infon är byggdatum. Här är den 12:e byggda 550iA E60 LCI. Helt normal förutom att den har filmbil i listan:).

Typ Wert
Chassinummer WBANW51040CT30011
Typkod NW51
Typ 550I (EUR)
E-modellserie E60 (MUE)
Serie 5
Typ LIM
Styrning LL
Dörrar 4
Motor N62/TU
Cylindervolym 4.80
Motoreffekt 270
Motor HECK
Växellåda AUT
Färg MONACOBLAU METALLIC (A35)
Stoldynor LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE)
Produktionsdatum 2006-10-24

BMW tillverkar alltid bilar (precis som alla andra tillverkare) långt innan de släpps på marknaden. Men till skillnaden mot exempelvis Saab och Volvo så säljs förseriebilarna till kund när BMW är färdig med dem. Jag minns en annons på en 645Ci E63 byggd sommaren 2003 som såldes via en BMWåterförsäljare 2004 eller 2005. BMW litar på sin byggkvalitet även när det gäller förseriebilar! Det är betryggande!

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.